Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

I.v.m. vochtplekken in plafond badkamer heb ik deze vorig jaar gewit. Nu laat boven het bad het spuitwerk helemaal los. Hoe komt dat? Hoe los ik dat o

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
979

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Bij vochtplekken in plafonds moet er bijvoorbeeld eerst een isolerend vochtwerend middel op de vochtplekken aangebracht worden. Na goede droging pas overschilderen met een vochtwerende badkamerverf en niet met een gewone muurverf. Ook kan er grondverf worden gebruikt of aluminiumverf. (zie op websites)

Heeft u deze werkwijze niet toegepast en het vocht in de badkamer wordt door onvoldoende ventilatie niet goed afgevoerd, dan zal het plafond op zeker moment loskomen. Zie voor meer tips op bijgaande websites.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er nog zoveel rotzooi opsmeren, probleem blijft hetzelfde, je moet niet de symptomen bestrijden, maar je moet de bron aanpakken, en dat is het vocht.
Daar is maar een doeltreffende methode voor en dat is om te beginnen het creeeren van een altijd in gebruik zijnde natuurlijke of mechanische ventilatie, want als ik uw vraag en probleem lees komt er uit dat er gewoon te weinig geventileerd wordt en de vochtige lucht niet afgevoerd wordt, dit heeft tot gevolg dat het spuitwerk loslaat, of in nog extremere gevallen zwarte plekjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding