welke lijm kan ik het beste gebruiken om schelpen vast te plakken op een lijst?

het is voor foto lijst met schelpen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.7K

Antwoorden (6)

Secondelijm lijkt me niet zo goed. Ik denk eerder witte knutsellijm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met een lijmpistool kun je schelpen plakken op een houten lijst.

Toegevoegd na 5 minuten:
ook op ander materiaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Velpon van CetaBever
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met lijm uit een lijmpistool lukt dat prima, de lijmpistolen zijn heel betaalbaar, te koop bij Blokker, Marskramer, Action.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou voor een klusje geen lijmpistool kopen.

Ik gebruik voor mozaiek de alleslijm van Bison.

Omschrijving
Kleurloze waterbestendige knutsellijm.

Toepassing
Lijmt aardewerk, porselein, leer, textiel, canvas, papier, karton, hout, glas, metaal en diverse kunststoffen en piepschuim (tempex). Niet geschikt voor polyethyleen en -propyleen.

Eigenschappen

■kleurloos
■waterbestendig

Ik koop deze bij de bouwmarkt, of waar ik hem in de aanbieding vindt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik gebruik het liefst de variant waar juist wel oplosmiddel in zit, dus niet de groene.
Ik heb het idee dat die sterker is.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor de duidelijkheid:

Ja,
Deze lijm is dus ook geschikt voor het plakken van schelpen, dat heb ik er ook al mee gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Transparante siliconenkit is ook een optie, of houtlijm, hoe vreemd dat ook klinkt. Met beiden kan je alles verlijmen, en het droogt kleurloos op.