Weet iemand waar ik 'akoestische folie' kan kopen om op reeds bestaande ramen van een veranda te kleven?

Aangezien we in België wonen, graag een aankooppunt in België.

Toegevoegd na 1 uur:
Het is eerder om het geluid van de steenweg die achter onze tuin ligt 'buiten' te houden - te minimaliseren allezins.
En het is folie dat op bestaande ramen kan gekleefd worden, het bestaat alleen blijkbaar moeilijk te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.4K

Antwoorden (2)

Als folie heb ik dit nog niet gezien. Als het echt is geluid binnen te houden en minimaal te laten reflecteren in de ruimte gebruikt gebruikt men daar platen voor.

Toegevoegd na 1 minuut:
Die platen kan u kopen bij Brico.

Toegevoegd na 7 uur:
Omdat het mij intrigeert welke folie hier kan voor dienen ben ik echt intensief op zoek gegaan op internet.
Jammer genoeg heb ik NIETS gevonden.
Zo was ik oa op de website van http://www.aixfoam.nl/ en airfoam is een specialist in die materie en niet enkel airfoam heeft GEEN folie voor dit probleem.
Ik wou dit even meegeven omdat ook ik zeker ben dat met een dunne folie de geluidstrillingen niet kunnen gedempt worden, daartoe heeft u een product nodig waar lucht ingesloten is is zoals isomo of kunstrubbers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is met materiaal ter dikte van een folie nauwelijks mogelijk extra isolatie te creeren. Ik ken het niet voor de toepassing tegen geluid, maar wel dat het wordt aangeboden voor warmteisolatie.

De claims van dergelijke bedrijven worden in de regel niet ondersteund met deugdelijke wetenschappelijk verantwoorde onderbouwing of tests door b.v. Tüv of TNO.

De werkelijke isolatiewaarde is dus twijfelachtig voor de vaak erg dure folies. Persoonlijk zou ik hier niet in investeren en doorsparen voor een investering die wel bewezen gaat werken, zoals enkel glas vervangen door dubbel of driedubbel.