Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van een CV-inst. loopt in 2 twee weken de druk terug van 2 naar 0.7 bar. In het app. zijn geen sporen van lekkage waar blijft het water.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
16.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (11)

In je expansievat. Werk voor de monteur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wij hebben hetzelfde probleem en ons expansivat is vernieuwd, probleem lbijft bestaan. Is al meerdere keren een monteur bij geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Druk is wat anders dan de hoeveelheid water in je systeem: kennelijk werkt de pomp niet zo lekker...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou inderdaad aan het expansievat kunnen liggen, maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat het veiligheidsventiel doorlaat, waardoor je water verliest. Dit moet je kunnen zien. Je zou een lekke warmtewisselaar kunnen hebben, maar dit ligt niet voor de hand. De kans is groter dat je ergens bij een koppeling van een leiding of radiator een klein lek hebt, dat je over het hoofd hebt gezien. Dit heb ik zelf wel eens gehad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het zou goed het overstortventiel kunnen zijn indien het niet het expansievat is. Dit ventiel laat water ontsnappen naar de condenswaterafvoer van je ketel. Het ziet er meestal uit als een koperen huisje in een leiding onder de ketel met een geribbelde knop erop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
... en als het dat allemaal ook niet is kun je ergens lekkage in een van de radiatoren of leidingen hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem. Het bleek aan een lekkende koppeling te liggen.
Na reparatie was het probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vorig jaar had ik hetzelfde probleem. Het bleek aan een lekkende koppeling te liggen.
Na reparatie was het probleem opgelost.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb precies het zelfde gehad en toen lag het ook aan het expansie vat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als het niet het expansievat is is het meestal het begin van het einde. Als je c.v. ketel ouder is dan 12 jaar overweeg dan om een nieuwe aan te schaffen. Huren is ook een heel goede optie. Zie url. Dit levert ook een grote besparing op en als er dan problemen zijn wordt het zonder kosten gemaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vloeistof kan je nauwelijks komprimeren, vandaar dat de druk snel oploopt. Ergo, neemt de druk bij een kleine lekkage ook snel af. Ook een klein temperatuurverschil heeft direct invloed op de druk. Indien de druk echter telkens snel terugloopt, is een lek aannemelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding