Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe plaats je glaslatten?

Mijn hele huis is vol met kunsstf kozijnen. Maar nu heb ik een mooi houtenkozijn op maat laten maken & een mooie glasplaat er bij. Dat moet in elkaar. Alles staat nu dik in de lak t wachten tot het droog is. En als dat dan zover is..

Hoe ga ik te werk bij het [dubbel] glas zetten & afwerken? Wanneer en waar kitten? De laatste laag lak voor of na het plaatsen van de ruit.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Hi Jelle, veel beter dan in onderstaande link kan ik het je niet vertellen. Ik zou persoonlijk eerst lakken en dan pas het glas plaatsen. De spijkergaatjes in de glaslatten kun je plamuren en daarna voorzichtig schuren en lakken.

Succes met je klus!
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerst de latten plaatsen is een slecht idee. Het celband wat je aan moet brengen is nogal kwetsbaar, dat moet ook wel goed blijven zitten (het kan snel scheuren/oprullen en andere narigheid). Tevens kan je dan de lat niet meer aandrukken, wat wel nodig is om de ruit niet teveel speling te geven.
De site geeft een zeer goede uitleg en dat klopt allemaal perfect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg beerg... Ja?... Wel goed lezen mien jong!!... Sjit, ik zie het...
Excuseer paulus, ik las 'ik zou persoonlijk eerst lakken' als 'ik zou persoonlijk eerst de latten' ....sowieso een + voor je antwoord.
paulus811
14 jaar geleden
Hi Beerg, ik adviseer toch ook niet om eerst de latten te plaatsen? Wat ik zeg is dat ik de latten zou lakken voordat ik ze monteer, dit om te voorkomen dat je verf op je glas krijgt.
paulus811
14 jaar geleden
Dank je Beerg, tof dat je het even recht zet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moest even me eigen glazen schoonmaken zeg maar ;-)

Andere antwoorden (1)

voor dat je je glas plaatst na het aflakken dus. Is er speciaal tape te koop waarin je je glas zet ook voor tussen je glaslat en ruit in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding