hoe maak ik tijdelijk mijn gescheurde ruit?

hij is gescheurd en dreigt er helemaal uit te vallen.
ik maak het in orde morgen. maar nu zijn de winkels dicht.
nou heb ik wel al plakband erop gedaan.
maar die laat los omdat de ruit vies is.
het is van de schuur.
of zal ik het glas er helemaal uit tikken?
maar dan kan een dief bij mijn gereedschap...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag !

Het beste antwoord

Als je ergens een doos of een plaatje hardboard hebt, kan je die er tegenaan plakken / met een spijkertje er tegenaan zetten.

Toegevoegd na 57 seconden:
doos -plat maken en als kartonnen plaat gebruiken.

Met dit weer zou ik zeker de ruit er niet uit halen. De dieven zal wel mee vallen, maar de hoeveelheid sneeuw die naar binnen waait is niet leuk meer denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

TIJDELIJK EEN PLANKJE ERVOOR TIMMEREN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou hem er inderdaad helemaal uithalen en er dan een stuk hout of plank voorslaan.
Het glas gaat anders echt eruit vallen en dan ben je nog niet verder. Je kunt ook tijdelijk een vuilniszak voor het gat plakken, maar dan kunnen ze inderdaad gemakkelijk de schuur in.
Zijn er in je omgeving geen bouwmarkten open? Hier in de stad is er altijd wel een praxis of gamma open. Dan kun je eventueel een stuk hout halen om even dicht te spijkeren ofzo....

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die dief kan toch al wel bij je gereedschap, kwestie van datzelfde ruitje eruit tikken. Sneeuw die je gereedschap laat roesten lijkt me nu een groter probleem.

Ik zou stevig plastic (bijvoorbeeld een vuilniszak) over het raam heen bevestigen. Niet aan de ruit zelf vastplakken, maar aan de sponning. Doe je dat aan buiten- en binnenkant, dan maakt het niet zoveel uit als de ruit het alsnog begeeft.

Oh, en natuurlijk het plastic vastplakken met iets als ducktape, gewoon plakband is hier niet voor bedoeld. In geval van nood (als het een houten sponning is) kun je het plastic ook bevestigen met wat kleine spijkertjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijder het los zittende glas, en maak hem provisorisch
dicht met plastic, karton.of wat anders dat voorhandig is.
Je kunt dit doen met behulp plakband,nieten of wat latjes en spijkertjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Glasweefsel kent oneindig veel toepassingen en soorten. Zo kan het gebruikt worden voor versteviging van gipswanden in nieuwbouw- of renovatiewoningen. Ook voor de versterking van gescheurde ruitenm, wanden en plafonds is glasweefsel bij uitstek geschikt.