Ik ben Bmx onderdelen aan het ontwerpen, van wat voor stof kan ik het beste eentje namaken?

Ik heb zelf een stem (stuurpen) ontworpen. ik weet alle afmetingen etc. ik wil er eentje nabouwen, maar ik weet niet hoe. Wat voor stof kan ik het beste gebruiken en met wat voor gereedschap? hout lijkt me wat onhandig om te maken en ik wil de benodigdheden wel graag hier dichtbij kunnen kopen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je voor aluminium naadloze ronde pijp moet kiezen. Maar om de hele pen te kunnen maken, incl. bevestiging voor het stuur, zul je het geheel aan elkaar moeten lassen, dit is niet zo eenvoudig en vraagt om specialistisch gereedschap.
Aangezien er grote krachten op deze pen komen te staan en de gevolgen wanneer hij breekt heel ongemakkelijk zijn..... Zou ik kiezen voor een bestaande pen.
Succes met ontwerpen,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ga eens langs een ijzerwaren winkel voor naadloze dikwandige buis of loop eens een constructie bedrijf binnen.
Aan gereedschap kun je denken aan een pijpensnijder, rondvijl.
Met een schets voor ogen had ik je wel wat meer kunnen vertellen.