Kan het zijn dat het slot van de garage is verbogen door de warmte?

We zijn 4 dorstige studenten die op een zondag-middag hun bier in de garage hebben gezet. Toen wij hem open wouden maken ging het slot niet meer open. Wij denken dat het ligt aan dat het vandaag warm is geweest en het slot dus verbogen is. We krijgen hem dus niet meer open. We zijn nu erg aan het stressen en weten niet wat we nu moeten doen. We hebben al enkele tijden een flinke rot schop tegen de deur getoekt. Zijn er enige tips? Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval geen natuurkunde studenten? :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee thetra hydro cannabinol studenten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben enkele studenten al in de houdgreep onder de trap vast gehouden. Het werd hier iets te pikant. We zijn nog volop aan het schoppen tegen de deur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bier overwint de machtige mens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thetra hydro cannabinol.. en dat van onze belastingcenten... de dag dat ik stop met discussies aan te gaan met studentjes is genaderd!
liveisgreat
11 jaar geleden
zorg ervoor dat je altijd siliconenolie in huis hebt, daarmee krijg je vaak de lastigste sloten open...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een mietjes zijn jullie, even geen bier en meteen in paniek en dat worden evt academici in Nederland ...

Antwoorden (4)

Nee, dit kan niet.

De meeste metalen smelten pas bij een hogere temperatuur dan water, zeker de metalen die gebruikt worden voor sloten (bijvoorbeeld ijzer).

Aangezien het niet zo warm geweest kan zijn, kan het nooit smelten en dus vervormen.

Toegevoegd na 40 seconden:
Probeer eens te duwen of te trekken aan de deur en hem dan opendraaien, anders moet er een slotenmaker aan te pas komen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op je antwoord:
Ja, uitzetten kan wel, was ik even vergeten. en daardoor kan hij er inderdaad iets verbogen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitzetten is mogelijk maar lijkt me onwaarschijnlijk, ik denk eerder dat het een slot met gebruiksaanwijzing is, iets draaien met de sleutel voor je de slot opent. kan het niet mogelijk zijn dat er misschien iets tegen de deur gevallen is aan de binnenkant dat de boel vastzet? Trappen tegen de deur helpt zeker niet, maak je het misschien alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Soms helpt het als je de onderkant van de deur naar binnen duwt met de voet of knie (2 man) en de derde dan de kruk omdraait.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer de deur is gewoon te openen zonder aan de sleutel te draaien !
Het kan zijn dat jullie gewoon de deur hebben dichtgedaan
zonder op slot te doen .
Anders de sleutel erin en dan voorzichtig en zachtjes met een hamer op de sleutel tikken .
Dit wil helpen als het slot binnenin versleten is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En door de warmte komt het zeker niet .