kan je met muurverf over een deur waar grondverf op terpetine basis zit of moet je eerst afschuren en dan lak erop doen?

hebben gisteren onze gekleure muur geverd, grafietkleur van de gamma (merk: kleur id). nu hebben we de muur helemaal af, alleen bleek de pot voor de deur op waterbasis te zijn, terwijl over de deur een witte grondverf op terpetine basis zit. nu heel erg balen dus, en deze pot hebben ze voor de deur niet op terpetine basis. nu vroeg ik me af, hoe kunnen we dit het beste oplossen? kan je met de muurverf ook eventueel die deur doen of moet je die deur goed of dunnetjes bij schuren en dat die dan die waterbasis verf wel pakt voor de deur? Alvast bedankt!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je met de pot verf op waterbasis een acrylverf bedoeld (anders dan de muurverf), dan kan dit gewoon over de terpentineverdunbare verf. Wel eerst de deur ontvetten met ammoniak of een rinser, opschuren voor de hechting en vervolgens de deur 2 x rollen met een mohairroller voor acrylverf. Zet de verf vol op, overlap als het ware dakpansgewijs en werk vlot door. Acrylverf over terpentineverf is nooit een probleem, andersom kan het hechtingsproblemen geven.

Ik neem aan dat het om een houten deur gaat? Daar doe je geen muurverf op,maar gewoon lakken met gewone verf op terpentinebasis,je kunt mat of glans kiezen. Ik ben bang dat als je er gewone muurverf op doet,het snel los laat en het is ook nog eens niet mooi om te zien. Ik denk dat ze heus wel een verfkleur hebben die overeenkomt met je muurverf.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100