Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

met welke lijm plak ik een kapot gipsen beeldje ?

een gipsen beeldje is stuk gevallen en wil het repareren.
Het is me dierbaar en wil het zo onopvallend herstellen. Welke lijmsoort kan ik het beste gebruiken om het zo goed mogelijk te herstellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Ik weet niet hoe het beeldje er uitziet, maar ik zou het niet alleen bij lijmen houden. Ik zou proberen een duvelverbinding proberen te maken met gipscement en de randjes dichtsmeren met Alabastine gips.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een beter antwoord dan die van mij zeker weten! Dit eindingt mooier. Als ik op omhoog duimpje klik zegt ie dat het puntenniveau te laag is voor deze actie hoe kan ik dat dan toch doen? Groetjes
Hallo, ik heb dat ook een keer gehad en had het beeldje eerst geprobeerd om met alles lijm te reparen dat werkte niet, ben het gaan vragen in een winkel en ze zeiden met alles lijm MAAR als dat niet werkt met 1 seconden lijm. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geinformeerd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Montagekit voor poreuze oppervlakken.
http://www.bison.nl/producten/640-montagekit/
(Lees meer...)
jc54
11 jaar geleden
Al eens gedacht aan Pattex Repair Extreme, een soort seconden lijm maar eentje die niet druipt en stevig een groot aantal materialen, ja zelfs beton lijmt.
Lees de recenteis maar eens in bijgevoegde link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het eerst proberen met een dun papje van gips. Als er dan wat uit de breuklijn wordt geperst is dit makkelijk te bewerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding