Buitenkraan ondergronds lekt. Hoe kan ik dat repareren? (zie uitleg)

Vandaag gingen we onder het huis om de buitenkraan weer aan te zetten na de winter, maar als we de buitenkraan bovengronds aanzetten, lekt hij ondergronds heel erg. Misschien toch kapot gevroren afgelopen winter?
Hoe kunnen we die het best maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (3)

Dat wordt kappen. Waarschijnlijk is de leiding ondergronds of in de muur kapot gevroren. Je zult er een nieuw stuk tussen moeten zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een zichtbaar stuk buis is kan u die ervan tussen halen en vervangen daar een stuk zwarte polyethyleen buis met 2 koperen snelkoppelingen. Zo hoeft u niet alles te demonteren vanaf uw kraan.
Van de gelegenheid gebruik maken om daar ook een drainkraan tussen te plaatsen zodat u die leiding niet enkel kan afsluiten maar ook leeg kunt laten.
Als de installatie in dienst is kan u beter een stop in de vrije opening draaien die u wegneemt om leeg te laten, gelijktijdig uw hoger gelegen buiten kraan open laten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je lekkage als alleen de afsluiter opengedraaid wordt, of als afsluiter en buitenkraan beiden openstaan?
Of heb je ook lekkage als de afsluiter open is terwijl de buitenkraan dicht is?

Als de leiding n.l. kapot gevroren is, lekt hij tussen de afsluiter en de kraan. Als de buitenkraan open zou staan zou de lekkage juist minder moeten worden, de druk in de leiding wordt dan lager.

Mijn mening is gezien de info, dat de kraan zelf lek is, iets wat lastig te zien is als de buitenkraan in een muurkom is gemonteerd.