Een mieren lokdoosje bevat gif. mieren nemen het mee naar hun nest waar het na enige tijd wordt gegeten door de koningin en de overige mieren hierdoor sterven ze.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij een tuincentrum, een huishoudzaak of sommige supermarkten kun je mierenlokdoosjes of mierenpoeder kopen. Mierenlokdoosjes bevatten een gif, net zoals mierenpoeder. De lokdoosjes hebben het voordeel dat het gif in het doosje blijft. Het bestrijdingsmiddel is namelijk niet alleen giftig voor de mieren, maar kan ook schadelijk zijn voor jezelf of voor je huisdier(en). Daarom moet je ook altijd goed je handen wassen na het aanraken van een lokdoosje of een busje mierenbestrijdingsmiddel. Mierenlokdoosjes kun je in de loop van de mierencolonne plaatsen. Poeder kun je gebruiken door dit op en rond het nest te strooien. Let wel op dat je huisdier of kleine kinderen er niet bij kunnen.

oftewel, in mierendoosjes zit gif, dit gif doodt de mieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
dat ig doodt niet alleen de mier, maar de hele mierenkolonie omdat mieren hun voedsel meenemen naar hun hol waar ze met zijn allen van dit "feestmaal" eten, niet wetende dat het gif is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vraag niet waar je het kopen? of wat je moet doen na gebruik. ik wil weten hoe het werkt wat ie doet, verjaagt ie de mieren, nemen ze het mee naar hun nest...?
Het grote wonder van die doosjes is behalve de mieren te doden dat er ook nog een lokmiddel inzit, succes verzekerd want het blijft aan hun lijfje kleven en nemen het mee in hun nest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het laatste antwoord komt het dichts bij de gesteldevraag lijkt het. Het middel in en lokdoosje bevat een vluchtige stof die inderdaad de mieren lokt. Als een mier door het doosje loopt blijft er een klein beetje toxine aan zijn lijfje kleven en raakt het in het nest weer kwijt. Door de warmte in het nest vergast het gif en de mieren stikken omdat hun ademhalingsorgaan stopt. Er hoeven maar weinig mieren een bezoekje te brengen aan het lokdoosje om een kolonie uit te roeien. Groet Bert