Ik gebruikte onlangs hamerslagverf op metaal en hou wel van die structuur en de kleur. Kan je deze metaalverf bvb. ook op hout aanbrengen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.9K

Het beste antwoord

Op zich kan je het op hout gebruiken; het zal echter vrij snel barsten. Hammerite is namelijk erg hard van zichzelf. Op een harde / stijve ondergrond werkt dit prima. Hout daarentegen is veel flexibeler waardoor de verf zal gaan barsten. Dit geldt eerder voor een vuren plank dan voor een massief blok meranti dat veel harder is.