Vanaf wanneer is Tapijtlijm op waterbasis?

Ik sta voor de klus om de lijm resten van de trap te halen (grote gele plakkaten).

Als het op waterbasis is dan schijnt dit vrij makkelijk eraf te halen zijn door het met water te doordrenken.

Nu ga ik het gewoon proberen maar vroeg me af vanaf wanneer er gebruik wordt gemaakt van lijm op waterbasis?

De trap is gestoffeerd in 1991...was het toen al hipperdepip om waterbasis lijm te gebruiken of is dit pas later gekomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (3)

Ik gok later, weet het eigenlijk wel zeker.
Verf was toen zeker nog niet normaal op waterbasis.

Er bestaat ook lijmverwijderaar.
http://www.vdbtools.eu/webwinkel4.php?id=584

Toegevoegd na 7 minuten:
Je kan dit trouwens heel makkelijk testen, gewoon een hele natte warme doek op de lijm leggen. Paar uur wachten, als het plakkerig wordt of oplost dan is het op waterbasis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee toen was er nog niets op water basis,je moet gewoon met thinner/wasbenzine/terpentine aan de gang.Insmeren en met een plamuur mes er rustig af steken.
Suc6
burgos
12 jaar geleden
Toen ik een jaar of twaalf was heb ik een trap schoongemaakt in ons verenigingsgebouw en dat kon door het zooitje lekker nat te maken en dan loste de lijm min of mee op en was het met een plamuurmes snel weg te halen. Ik ben nu 56 dus reken maar uit. (44 jaar geleden dus) en volgens mij is het altijd op waterbasis geweest.