welke zaak koop je terpentijn en ricinusolie,en vooral tegen welke prijs?

Dit ivm het zelf maken van oa houtolie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Bij de betere drogisterij kun je ricinusolie (ook wel wonderolie/castorolie) krijgen. Prijzen zo rond de 2 euro/100 ml. Ook bij de ambachtelijke schilderswinkel moeten ze het hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij bouwmarkten en schilderwinkels, over de prijzen weet in weinig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou denken dat je deze materialen kan vinden in een kunstenaarsbenodigdheden winkel/knutsel winkel.
Deze materialen worden vaak gebruikt om verf te maken en/of te bewerken voor kunstschilderen.
let wel op dat je geen terpentine krijgt ipv terpentijn. Dit zijn 2 totaal verschillende artikelen.

Misschien dat sommige doe het zelf/verfspeciaal zaken het ook hebben.
Ben alleen bang dat je dit niet bij de grotere bouwmarkten kan vinden.

misschien is de volgende link iets.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een winkel voor kunstenaarsbenodigdheden kun je terpentijn kopen. Dat is bepaald niet goedkoop. En dus bij een drogist ricinusolie. Je zou ook in de winkel voor kunstenaarsbenodigdheden kunnen informeren of ze de houtolie kant en klaar hebben.
En kijk eens op een site voor houtbewerken.