Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je je kwasten weer mooi/schoon.

Ik hen een paar kwasten die spijtig genoeg niet goed zijn uitgespoeld nu zijn die hard door de acrylverf. Hoe krijg ik dit er weer uit. De verf is van de Hema.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ze helemaal hard zijn krijg je ze niet meer zo goed als nieuw helaas. bij de action hebben ze voordelige kwasten als je hier mee kan werken, dus denk dat aanschaf van nieuwe kwasten handiger is. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk idee van de action maar deze verliezen heel Erg hun haartjes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Je kunt het met ammoniak of terpentine proberen. Daarmee krijg je hem prima schoon ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst in white-spirit om terug zacht te maken en nadien uitwassen in heet water met schotelwas product.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als acrylverf is heel moeilijk te verwijderen,je zou het kunnen proberen je kwasten in een sopje te zetten .
Laat ze daar een nacht in staan,en dan het liefst een sopje met groene zeep.
Suc6
(Lees meer...)
burgos
12 jaar geleden
Ik zou de kwasten maar weggooien, al krijg je de kwasten weer redelijk zacht, dan nog zullen er allemaal kleine krummeltjes oude verf in de kwast zitten, tijdens het schilderen komt dat in je verf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kokend heet water in een oude pet fles (hals er eerst afsnijden) o.i.d daarna 2 steradent tabletten (of als je niet hebt 1 vaatwastablet )er in
nachtje laten staan , na die nacht uitwassen met dubro afwas zeep , en hij is weer proper
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even spoelen met goed heet water en de harde stukken even afsteken met een steekmesje of oud plamuurmes. Als alles eruit is,even laten drogen en dan zijn ze weer als nieuw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding