Wij krijgen een nieuwe keuken. Wat kunnen we doen met het aanrechtblad dat boven het keukenraam uit zal komen?

Onze huidige keuken is 83,5 cm hoog. Te laag dus. Maar het loopt nu gelijk met de vensterbankje van het keukenraam. Het nieuwe werkblad moet op 90 cm hoogte komen. Wat kunnen we doen met de situatie rond het raam?

Toegevoegd na 8 minuten:
Daarbij gaat het voornamelijk om:
Wat is de beste oplossing om toch het aanrechtblad er langs te laten lopen, maar geen vocht/vuil tussen raam en werkblad te laten komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.3K

Antwoorden (6)

Ander kozijn... Kost wel een glas zetter maar de keuken was misschien ook niet goedkoop en je moet er jaren plezier van hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gedeelte van het raam afplakken met van die raamfolie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2x min waar ik niks van opsteek, beargumenteer aub!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het vocht blijft wel in de spleetjes en kiertjes staan,
Hoewel het plaatsen van een nieuw kozijn misschien de fraaiste oplossing is is dit wellicht geen alternatief. Je zou een dieper aanrechtblad kunnen nemen en dan het blad laten invallen in het kozijn. Dit geeft wel behoorlijk afval aan een relatief duur blad, maar je kan het dan wel netjes waterdicht af kitten tegen het raam. Van buiten gezien wellicht een beetje een vreemd gezicht, maar het is dit of het nieuwe kozijn vrees ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga ervan uit dat er genoeg ruimte is, dus dat het raam niet bijna gelijk loopt met de binnenmuur.

Gewoon een plaat/plank van vensterbank naar aanrechtblad.
Ik zou het iets boven het aanrechtblad uit laten steken.

Het mooiste is als je dit uit hetzelfde materiaal maakt als het aanrechtblad, maar het kan uit bijna elk materiaal.
Ik zou wel een kleur gebruiken die terugkomt in de keuken of het raam.

De vensterbank blijft gewoon bruikbaar voor iets leuks, als een paar kaarsen o.i.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5 cm is idd lastig weg te moffelen. En hoevel je raam verhogen een optie is, vrees ik dat dit erg drastisch is.

Mijn idee/suggestie

Ter breedte van het raam c/a 10 cm uit het blad zagen, en dit stuk schuin naar de vensterbank laten lopen. Met dit schuine stuk wellicht iets leuks verzinnen door met speciale materialen zoals rvs glas spiegel koper te werken (metaal soorten kan je ook nog op maat laten buigen) of de tegel die je wellicht toch al gebruikt . Of wellicht iets leuks met ledlampjes te doen. (gaten in het materiaal)

Succes, ben wel benieuwd wat het geworden is. Want ik herken dit soort uitdagingen.
Frimu2
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe diep dat vensterbankje is, maar wellicht zou je er een plantenbak in die breedte kunnen plaatsen met keukenkruiden als peterselie, munt, etc.
Kruiden bij de hand en het hoogteverschil valt niet op.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed idee! De goedkoopste en makkelijkste! Vensterbank laten zitten. Werkblad erom heen. Zo ontstaat er een soort diepliggend nisje. Hier gewoon gezellig plantjes e.d. inzetten!