Hoe heet het gereedschap waar me je een gat kan maken, handmatig?

Dus geen boormachine maar het andere, handmatig. Ik moet een verslag maken en wil weten hoe dat ding heet. Er zit een schroef in.

Toegevoegd na 7 minuten:
En hoe het zo'n ding waarop je een stuk hout neer zet. Geen verstekbak maar het andere.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Geen verstekbak maar een schroefbank. Een handmatig gat maak je met een priem of met een handboor, maar dat was je inmiddels al duidelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Een priem?

Toegevoegd na 4 minuten:
Een handboor dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handboor of een priem.

Toegevoegd na 8 minuten:
En als antwoord op je aanvulling zou ik zeggen een werkbank of houtklem. Of een combinatie daarvan, dus een werkbank met een houtklem.

Toegevoegd na 9 minuten:
Het zou trouwens ook nog een schroefbank kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handboor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handboor?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een schrobzaag kan handmatig een prachtig gat worden gezaagd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat stukje gereedschap heeft de mooie naam :booromslag