Kan ik leren stoelen of salons herkleuren?

De vraag lijkt me duidelijk...

nl. Kan ik leren stoelen, zetels herkleuren?

Kan je dit zelf of is dit echt specialisten werk. Daar zie ik dan de meubelmaker naar voor komen...
Kunnen zij mogelijks ook van een donkere een blekere stoel maken... - hoe gaan zij te werk?

Ik kwam op de gedachte omdat je met leren schoenen bijv. toch ook soms de keuze maakt ze een donkerdere tintte te geven.

Dit natuurlijk ook met de gedachte of dit ook op lange termijn zijn kleurtje behoud...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan je leren, maar laten doen is misschien beter.:)

Het beste antwoord

je kan het zelf proberen. HG heeft een starterspakket op de markt gebracht:

http://nl.hg.eu/wizard-shop/index/productId/5538/id/7/HG_leerverf_voor_zitmeubels_donkerblauw_

Maar ik zou het laten doen, kan je altijd nog op iets terugvallen, er zijn niet voor niets specialisten:

http://www.secondleatherlife.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. van HG heb je een handig setje. eerst ontvetten met spiritus, dan grondlaag, dan aflakken.
Als je zorgvuldig werkt, kan je het zelf, en blijft de verf goed zitten. sla je plekken over met schoonmaken, dan hecht het minder goed. prijsverschil: Hg tussen 15 en 20 euro: meubelmaker: eh, koop maar een nieuwe bank, dat is goedkoper.