Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je gaten in een dak zagen zonder dat iemand dit hoort?

Er is gisternacht ingebroken in de supermarkt van ons dorp. De inbrekers hadden gaten in het dak gezaagd om binnen te komen. Er staan veel huizen omheen, dus ik vraag mij nu wel af hoe je zoiets ongehoord en ongezien kan doen.

Met een accu/handzaagje lukt toch niet, en je kan toch ook moeilijk even naar de omwonenden gaan om wat stroom te vragen...

Laat staan hoe ze geruisloos òp het dak, en via het dak in de supermarkt komen, en er weer uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Technisch gezien is het geen probleem.
Zelfs een cirkelzaag is er op een accu,
waarschijnlijker is het dat ze een reciprozaag gebruiken op laag toeren.

Een simpel plat dak is niet meer dan een plaat hout, isolatie en dakbedekking. Of een dunne plaat aluminium met isolatie.
Daar kom je ook met de hand redelijk makkelijk doorheen.

Qua geluid: zelfs al zouden ze een kettingzaag op benzine gebruiken dan nog is de kans klein dat mensen gaan bellen. Zeker als ze een knal oranje jas aandoen, dan lijkt het net alsof ze een noodreparatie doen.

Toegevoegd na 6 minuten:
dat van die "dunne plaat aluminium" is trouwens nogal onwaarschijnlijk, zal eerder van metalen (golf)platen zijn.
(en ook daar kom je wel doorheen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het lijkt mij waarschijnlijker dat ze de schroeven uit het dakbeschot hebben gedraaid, dat maakt nauwelijks lawaai.

Toegevoegd na 50 seconden:
als je een zwart pak aandoet, en schoenen met zachte zolen, merk je ze niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geloof niet dat het zonder geluid kan. Ik kan je wel vertellen dat er bij mij ooit is ingebroken 's avonds tussen 20.00 en 0.00. De deur was ingetrapt, het slot lag aan de andere kant van de woningen en niemand zei iets gehoord te hebben. Als men muziek op heeft staan of tv kijkt hoort men niets van wat zich buiten afspeelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, en als ze al wat horen staan ze er niet bij stil.
Uitleg
Ze gaan eerst een stuk asfalt verwijderen,dan zoeken ze
een plek tussen twee balken en maken ze een gaatje vervolgens gaan ze verder met een schrobzaag daar na kan een gewone zaag terhand worden genomen en op het dak komen is nog makkelijker daar is tegenwoordig
een lader die je in een paketje mee kan nemen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is wel handig als je timmerman bent..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding