Wat is een goede manier om speaker-kabels weg te werken achter plinten zodat je er op een mooie manier bij kan?

Ik ga binnenkort speaker kabels wegwerken achter nog te plaatsen plinten. Nu wil ik veel mogelijkheden creëren: eerst 2 speakers en op korte termijn 5, voor de 5.1 ervaring. Nu wil ik wel al dat draad achter de plint plaatsen maar nog niet op de box aansluiten.
Is er een mooie manier om dat uit de plint te laten komen? (plint is 9 cm hoog). Zijn er een soort platte kastjes die ik in de plint kan monteren zodat ik daar later een box in kan pluggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

ja kan een gleuf in de plint fresen waardoor er een holte ontstaat en dan kun je daar de kabels in wegwerken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welnee, nix frezen, je kan bij de bouwmarkt zgn "holle plinten" kopen: Je zet dan eerst de plintaanslag tegen de muur, vervolgens leg je de kabels en daarna "clip" je de uiteindelijke plint erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima hoor, holle plinten. mooi gezicht en alle kabeltjes uit het zicht (en toch bereikbaar als het moet).
Ja die kastjes bestaan, maar ik ken ze alleen als onderdeel van een kabelgootsysteem.

Zelf maken is niet zo moeilijk, klein houten kastje, aansluiting naar keus erin en mooi passend te maken aan de plint.

Persoonlijk zou ik liever niet zo'n kastje willen. Hoe minder verbindingen hoe beter, dus één snoer van speaker naar versterker.
Kan je niet gewoon alle kabels leggen en op de plekken waar je nog geen speakers zet de kabels nog een stuk door laten lopen in de plint.
Als je de plint er niet af wil halen, als je de kabel gaat gebruiken, dan zou je een flink gat in de plint kunnen maken, waar je de kabel door ziet lopen, dan kan je de kabel door de gat naar buiten trekken.
Gat precies zo groot maken dat er een standaard dop op kan die je van te voren gekocht hebt.
Als je de kabel gaat gebruiken, dan maak je in die dop een gaatje waar de kabel mooi door kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo Jackd je schreef
"Zelf maken is niet zo moeilijk, klein houten kastje, aansluiting naar keus erin en mooi passend te maken aan de plint."
Heb je dat soort aansluitingen ook ergens in een winkel gezien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel mooi, maar duur want je hebt nog meer nodig:
http://www.klusspullen.nl/catalog/12332/Schakelmateriaal_e.d./BERKER/Basiselementen/_Luidsprekeraansluiting/ Verder heb je ze in alle soorten en maten:
http://kleinspul.nl/index.php?categoryID=1577
Als je ergens oude speakers hebt (of aan de straat ziet staan) kan je ze daar ook afhalen.