Hoe kan ik een makkelijke hoge constructie maken om vogeldingetjes op te hangen?

We hebben in het voorste gedeelte van de tuin, dus dichtbij het raam, alleen maar een rozenboog staan om voederhuisjes en mezenbollen op te hangen. Verder nog een staand vogelvoederhuisje, maar daar zitten onze katten heel vaak in.

Nu wil ik eigenlijk wel graag een soort hoge constructie maken die makkelijk in elkaar te zetten is, en na de winter weer makkelijk uit elkaar te halen is, om meer lekkere vogeldingetjes aan te hangen. Ik wil geen dingen op tafeltjes of bankjes hebben ivm met mijn katten en ander ongedierte wat dit aan kan trekken, maar vooral niet omdat de vogels dan een makkelijke prooi zullen zijn.

Misschien heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen maken, en waarmee?

Ik weet niet of dit nu in Doe-Het-Zelf of Tuin thuishoort.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je een droogmolen hebt kun je deze er prima voor gebruiken.
Ga anders eens kijken bij een tweedehands winkel.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet veel te laag? Een beetje kat kan zo hoog wel springen.

Andere antwoorden (2)

Misschien kan je van PVC-buizen wat maken. Je hebt ze in verschillende maten en koppelingen. Goedkoop en geen onderhoud. Als je ze niet verlijmd (maar bv een pinnetje in de koppelingen steekt) kan je ze ook weer als "flatpack" in de schuur leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Touwtje spannen van de rozenboog naar het huis.

Eventueel hoog aan het huis een oog of katrol bevestigen,
dan het touw er door en lager vastmaken. Dan kan je het touw makkelijk laten zakken om er nieuw dingen aan vast te maken.
Hier kan je ook een voederplankje aan ophangen. (plankje met aan elke hoek een touwtje en latjes erop zodat het voer er niet afvalt)

Anders gewoon een lange paal.
(eventueel een gedeelte met groene pvc buis eromheen)
Halve meter in de grond, dan kan je er opbouwen wat je wil. Met een paar keer scheppen heb je hem er weer uit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met cv buis en knelkoppeling kan je ook snel iets maken.
Eigenlijk hetzelfde als met pvc, zoals in het antwoord hierboven.