Kun je met afwasmiddel ook delen gips NIET aan elkaar laten hechten?

Ik wil een vorm gieten waarbij ik bepaalde uitstekende details weg wil laten. Nu was mijn bedoeling om eerst deze details vol te gieten met gips, en dan later de rest van de mal zodat ik de uitstekende details er dan af kan halen en deze dus niet meer aan het huidige model zitten.

Nu weet ik dus dat je bepaalde vormen/mallen even moet instrijken met afwasmiddel om ze makkelijker te laten lossen uit de mal. Maar werkt dit ook voor gips op gips zelf? Of kan ik daar dan beter wat anders voor gebruiken om het niet aan elkaar te laten hechten?

Toegevoegd na 5 dagen:
Ik ben er inmiddels achter dat dit goed met vaseline kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

ik weet niet of ik je beschrijving precies begrijp maar ik zou er bakpapier tussen doen OF als je budget groter is, van dat anti-aanpak tefal folie