Hoe kan ik een kier tussen de afdekkap van de centraaldoos/ bevestiging van de lamp en het plafond, hoe kan ik deze afdichten?

Hoe moet ik een kier tussen de afdekkap van de centraaldoos en het plafond dichten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Dat zou je kunnen doen met witte siliconenkit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergroot eens de foto door er op te klikken en zie datje hand er tussen kan, is dus onmogelijk dicht te kitten.
Door een kleine uitsparing te maken in de afdekkap, en vervolgens deze d.m.v. het schroefje aan het snoer tegen het plafond aan te laten sluiten.

Toegevoegd na 18 minuten:
Die uitsparing had ik dus niet gezien, werd hier door Laiperd op attent gemaakt. Maar zit er geen schroefje aan het smalle gedeelte van de afdekkap? Zo nee, dan zou ik daar een gaatje in maken en vervolgens een schroefje in draaien, of een druppeltje secondenlijm tussen dat gedeelte en het snoer wurmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps, niet gezien....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schroefje door de elektrokabel? Met een plastic schroefje met plat uiteinde kan het wel, maar dan moet eerst de kabel eruit, dan gaatje boren en schroefdraad tappen. Er zijn ook kant een klare ringetjes met schroefje, maar die zou dan onder de kap komen. (in het zicht dus)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je toch niet goed gelezen, ik had het over het smalle gedeelte, en niet door het kabel. En eerlijk gezegd verwacht ik toch wel een beetje gezond verstand van de vraagsteller, of moet alles voorgekauwd worden?
Ik gok dat er onder de afdekkap net iets teveel "zooi" zit.
Dus iets teveel snoer of een snoer met een te grote knoop.
Maak het eronder ze netjes mogelijk, eventueel samenbinden met wat elektro tape of met tywraps.
(wel ff de stroom eraf in de meterkast)

Als alles goed zit dan moet de afdekkap netjes op het plafond kunnen aansluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is speciale stuc kit te koop voor in de kitspuit .
Dit is speciaal voor gespoten plafon en muren.
En zo te zien is dat van jou gespoten.
In elke bouw markt te krijgen.

Succes er mee

Toegevoegd na 4 minuten:
En zoals de vorige ook al zei waarschijnlijk zit er teveel
saus aan de rand boven op het kapje.Maar ja ook al zoals beschreven een kleine inkeping maken in het kapje en ga er dan vanuit dat er wel een schroefje in heet kapje zit en anders een nieuw kapje kopen ongeveer €1,25,-