Wat is de beste optie voor ophogen douche vloer,voor leidingen goot etc... Het is gewoon op de bestaande betonnen vloer!en hoe krijg je afschot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga er op poepen. word ie hoger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/vloer-badkamer-ophogen.29184

Antwoorden (1)

Het is afhankelijk van de draagkracht van je bestaande vloer. Is die sterk, dan kan je je leidingen op de vloer plaatsen, eventueel met zand er omheen gestort om schade bij uitzetten te voorkomen. Zet ze vast op de vloer, met elke .5m een blokje, om het juiste afschot van de leidingen te krijgen (minimaal .5cm per lopende meter, beter 1cm). Vervolgens een zandcement dekvloer er overheen.

Wordt dit te zwaar, overweeg dan om eerst een XPS vloer te leggen om de leidingen heen, ens tort hier zandcement dekvloer op. Dit met minimaal 5 cm dikte.

Tenslotte bestaat de optie om fermacel platen te gebruiken, wederom op een xps ondervloer, waar de leidingen zitten.

Afschot in je vleor kan je krijgen door de zandvloer iets te laten aflopen.