Hoe kan je zelf makkelijk en zonder geld te verspillen leuke tasjes maken?

Ik wil graag tasjes maken voor mijn eigen winkel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Plannen. Voorbereiding is het halve werk.
Verder zoveel mogelijk zelf doen - personeel moet je nou eenmaal betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je toevallig nog korte broeken wilt maken van oude spijker broeken knip je de pijpen er een stuk af. Je korte broek is dan klaar en jij her gebruikt de stukken die je eraf hebt geknipt. Je naait een van de beide open kanten dicht en je vingerhaakt een mooi hengsel en vervolgens laat je je fantasie over de boven kant en de rest van het uiterlijk de vrije loop. Je kunt knoopjes gebruiken of lapjes stof van een oud bloesje ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Materialen kunt u betrekken uit afgedankt meubilair.
(lederen of stoffen bankstellen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
typ bij google do it yourself bag in.

maar hier heb ik een paar links
http://www.threadbanger.com/tb-projects/episode/THR_20090918

http://www.threadbanger.com/threadheads/post/8367/sew-along-hobo-bags

http://diyhandbags.wetpaint.com/

op deze link heb je zelfs met filmpjes

http://www.google.nl/#q=diy+bag&hl=nl&prmd=ivns&source=univ&tbm=vid&tbo=u&sa=X&ei=wuDwTY3cIsuG-wbN3vnCAw&ved=0CGQQqwQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=f3d60741cd5cfb9d&biw=1123&bih=762
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt van plastic boodschappentassen zelf tasjes maken:
Repen voor breien met plastic - RIJKERLEVEN.comMet plastic tassen kan je echt heel veel maken zoals gebreide plastic tasjes ...
www.rijkerleven.com/comments.php?l=NL...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De link doet het niet!!!
Als het goed is, verspil je nooit geld : je moet namelijk de materialen die je gebruikt, gewoon doorberekenen in de verkoopprijs en eigenlijk ook je uren.

Met name dat laatste maakt het moeilijk om in Nederland zelf op commerciële basis dingen te produceren. In een tasje gaan nogal wat uren zitten - althans, als je een goed verkoopbaar product wil hebben - en dat maakt de prijs zeker voor de Nederlandse markt (waar in tegenstelling tot bijvoorbeeld Amerika juist zelfgemaakt eigenlijk niks mag kosten) onevenredig hoog. Of je moet een ware kunstenaar zijn.

Zelf verkoop ik regelmatig onder andere tassen, maar daar zou ik op geen enkele manier ooit van kunnen leven. Zelfs als ik mijn uiterste best doe, krijg ik er geen vier in een week af, en al leveren ze rond de tachtig euro op, per uur is dat nog er beneden minimumloon.

Ik vermoed echter dat je nog vrij jong bent, en dat het vooral een goedbedoelde poging is zelf wat geld te verdienen (zoals mijn dochters ook bijna wekelijks proberen), en dan is het natuurlijk altijd leuk om te proberen een paar leuke dingen in elkaar te zetten en daar geld voor te vragen. Materialen kun je vaak bij familie en bekenden wel lapjes, oude kleding, garen, fournituren en dergelijke bij elkaar scharrelen, zodat je investering in elk geval nihil blijft. Maar tijd zul je er zeker in moeten investeren, daar ontkom je niet aan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die tas heb ik zelf ontworpen en gemaakt. Ik principe verkoop ik eigenlijk alleen het patroon ; in opdracht haken is me te zwaar geworden voor de handen, dus dat doe ik alleen nog maar als ik er financieel echt wat mee opschiet, niet meer voor de lol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.etsy.com/listing/60327830/crocheted-alligator-handbag