ik heb kit resten op mijn plavuizen,hoe kan ik dit het best verwijderen?

Ik heb al Jif,dasty,allesreiniger geprobeerd,een schuursponsje geprobeerd,maar het werkt niet.

Toegevoegd na 1 dag:
sanitair kit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25K

Het beste antwoord

Al met aceton geprobeerd?
Als je dat niet hebt kun je een stukje proberen met je nagellakremover.

Bij de bouwmarkt kun je kitverwijderaar kopen (staat bij de reinigingsmiddelen).
Bijv. van Alabastine.
Er zijn meer soorten, afhankelijk van de duur dat de kit al zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met zoutzuur. Maar wees heeeeeeeeeeeel voorzichtig met dat goedje.

Als je het hebt gebruikt vraag dan meteen waar je het hebt gekocht waar je de rest weer kwijt kan.

Toegevoegd na 2 minuten:
nee sorry het is kit. Met kit weet ik t niet zeker of het met zoutzuur weggaat. Ik weet wel dat cement ermee weggaat. Je kunt het vragen in een winkel of kit ook met zoutzuur kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe Thinner of Aceton op een zachte doek en goed de kitresten inwrijven, in laten trekken en vervolgens afspoelen met water. Let echter goed op voor houten oppervlakten!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook gebruik maken van een kit verwijderaar, verkrijgbaar in elke DHZ zaak. Dit kun je voor acryl, silic. en butyleenkit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het dikke stukken kit zijn kun je dit beter eerst eraf steken met een plamuurmes. Uiteraard uitkijken voor krassen.
De dunne resten laten zich dat wel verwijderen door wasbenzine of terpentine o.i.d. Dat hangt van het soort kit af. Kijk daarvoor op de gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er vanuit dat u het hier over SILICONE KIT heeft.

Het grootste voordeel van silicone kit is dat het chemisch onaantastbaar is. Maar zoals cruijff altijd zegt 'elk voordeel heeft zijn nadeel' . Dus als je het wilt verwijderen dan kunt u chemicalien wel vergeten.
Het beste is om dit weg te snijden met een glasschraper (zie link) echter moet de ondergrond wel hard en glad zijn zoals een raam (glas) of tegels.
Als dit niet het geval is dan zal de silicone kit makkelijk te verwijderen zijn omdat silicone kit niet hecht op ruwe ondergronden.

Er zijn een aantal middelen in de handel die zeggen dat het silicone kit verwijderaars zijn. deze middelen werken alleen op resten. dus u zal ook hier minimaal 95% zelf moeten verwijderen.