Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Speciale voeg voor in de badkamer?

Ik heb nieuwe tegels gelegd in mijn badkamer. Nu moet ik nog gaan voegen. Mijn moeder die zei dat ik speciaal voegmiddel voor in vochtige ruimtes moet gebruiken. Bestaat dit? (ik heb het dus niet over de kit)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja.

Voegmiddel kan je in twee varianten waterdicht maken:

- Je koop bij de bouwmarkt voemiddel speciaal voor de natte ruimtes
- Je koop gewoon voegmiddel, en maakt het met een speciaal goedje aan, in plaats van water. Dis zal de voeg ook waterdicht maken.

In tegenstelling tot de vorige reactie: Standaard voegmiddel is NIET waterdicht. Echter, waterdicht voegmiddel of een toevoeging voor het waterdicht maken van het voegmiddel staat in elke bouwmarkt in het schap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Tegels leg je doorgaans in vochtige ruimtes, voegmiddels is daar dus ook voor gemaakt! Ik adviseer je overigens om een zilvergrijze voeg te nemen, aangezien deze makkelijker schoon te houden zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor natteruimte kan je het beste een twee componenten voegmiddel gebruiken, krimpt niet en blijft water dicht!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding