Wat te doen met deze muren voordat ik ga behangen?

Behang is al in huis (vliesbehang) en nu willen we gaan behangen maar helaas na 4 lagen behang weggehaald te hebben komen we een slechtere muur tegen. Kunnen we hier gewoon overheen behangen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Antwoorden (6)

Als je het mooi glad wilt hebben is het verstandig om die muur glad te maken. Dat kun je doen door het aan te smeren, maar ook door de gaten op te vullen en de oneffenheden glad te schuren.

Het zou zonde zijn als je straks gebobbeld behang op je muur hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste de muur "voorstrijken". Je hebt verschillende soorten voorstrijk, die speciaal zorgen dat het behang beter hecht.

Hier lees je wat het is, en waar je het bijvoorbeeld kan krijgen

http://www.alabastine.nl/producten/?_taak=voorstrijken

http://www.doehetzelven.nl/stucadoor/ron/Voorstrijkmiddel.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen reactie bij de min.... flauw. Wat is er mis met het antwoord?
Daar moet je niet zo overheen behangen. Wat Loenie al zegt: dat blijf je altijd zien. Zonde!
Zelf gladplamuren kan heel goed, maar dat is wel een reuzeklus. Als het veel muren zijn en je ziet er tegenop of je kan dat niet zo goed zelf, kun je een stucadoor vragen om de muren te egaliseren. Dat kost natuurlijk wel wat.
je kunt op Werkspot.nl. kijken. Daar kun je je klus in een opdracht omschrijven, evt. met foto, en dan kunnen klusbedrijven daar op inschrijven met prijopgave. Meestal ben je niet te duur uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
muur afborstelen zodat alle losse delen verwijderd zijn. dan afhankelijk van hoe oneffen de muur is, muurglad aanbrengen (bouwmarkt).
vervolgens af behangen met je nieuwe behang, vliesbehang vangt ook nog wel wat oneffenheden op.
succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de muren na het verwijderen van het oude behang erg oneffen zijn, kun je beter de hele muur egaliseren.

Voor het egaliseren van muren zijn grotere hoeveelheden in de handel verkrijgbaar o.a. roodband van het merk Knauff.
Deze roodband breng je met behulp van een metalen plakspaan op de muur. Na het opbrengen van het roodband laat je deze even aantrekken.

Met een natte spons ga je dan voorzichtig over de roodband heen om deze goed glad te maken.

Laat de muur goed drogen alvorens het behang op de muur gebracht wordt. Als de muur nog niet goed droog is loop je de kans dat later het behang snel verkleurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knauf's Fix&Finish is speciaal al laatste zeer gladde laag, vóór het behangen, bedoeld.