Hoe kan ik er voor zorgen dat de stankafsluiting van het toilet blijft werken?

bij sommige weersomstandigheden zakt het waterpeil in het toilet en komt er een erg vieze geur naar boven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
amigo
13 jaar geleden
ik ben het geheel eens met het antwoord van ed. het ligt aan de ontluchting MAAR het hangt toch ook wel van de trek in het riool af. ik zou er toch even een loodgieter voor laten komen, vooral als je er geen verstand van hebt is het een hele klus (je moet tot boven uit het dak) en als je er wat aan laat doen wil je zeker weten dat het goed zit

Het beste antwoord

Je zal een ontluchter moeten installeren. Dat is een buis die verticaal op de afvoerbuis gemonteerd staat en die bovenaan afgesloten is met een klep/veer. Als je doorspoelt wordt de klep opengezogen zodat er lucht mee in de afvoer kan komen i.p.v. dat het water onderaan de WC mee weggezogen wordt. In normale toestand is de klep gesloten zodat het niet begint te stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ff doorspoelen lijkt me.

Toegevoegd na 1 uur:
Als het water wordt weggezogen dan is de ontluchtingspijp verstopt. Ik mag aannemen dat de ooit is aangebracht. Dus pijp ontstoppen of aanbrengen. De plaats hangt af van het soort woning die je hebt (flat, eengezins), dus daar kan ik even niks over zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helpt niets want binnen een paar minuten is het water weer weg..
Het lijkt er sterk op dat het toilet zich vacuüm trekt na het doorspoelen, in dat geval, moet er een ontluchter op komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel aannemelijk maar hoe ziet dat er uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een extra luchtpijp die b.v.naar het dak gaat, of elders waar je er geen last van hebt, dan kan het toilet niet meer vakuüm te trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vakuüm moet naartuurlijk vacuüm zijn, dit probleem komt veel voor, in veel nieuwe woningen zit dit er standaard in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het riekt hier!
naar een plusje :)
+1!