grafsteenletters opnieuw inverven

De verf in de tekst van de grafsteen voor mijn zoon is helaas weer aan het losraken.
Vorig jaar heeft het bedrijf die de steen leverde dit nog op garantie opnieuw ingeverfd.
Nu wil ik de steen maar meenemen en het zelf gaan proberen.
Welke verf heb ik daarvoor nodig? De steen is keihard maar niet gepolijst bleek later.
Heeft iemand nog meer tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

werken met oplosmiddelen werkt niet want deze verdunnen de verf waardoor het in de steen trekt, bovendien in thinner bijzonder vet (wat ook in de steen trekt) hierdoor hecht de verf niet goed.

polijsten maakt het oppervlak glad dus ook hierdoor zal verf minder goed 'pakken'.

ik zou contact opnemen met het bedrijf. de steen word blootgesteld aan weersinvloeden dus het is niet acceptabel dat dit na een jaar weer losraakt. het werk wat ze hebben geleverd voldoet dus niet aan de eisen die je er met alle redelijkheid aan kan stellen, dus zal het bedrijf dit wederom (op eigen kosten) moeten herstellen.

succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen dank hoor, bedankt voor de uitleg :) maar alsnog....de ondernemingen kunnen wel met een vingertje gaan wijzen, maar Wagemakers heeft de verantwoording voor het afleveren van een product. Rijnhof zal niet met opzet de fout hebben gemaakt maar dit maakt geen verschil.
Ze kunnen samen naar een oplossing zoeken. Dat er nu voorzorgsmaatregelen worden genomen doet niets af aan uw probleem helaas. ik vind de bedrijven zowiezo erg fout. dit is een zakelijk probleem en nu heeft door hun een extra nasleep van een vreselijk moeilijke situatie. de bedrijven kunnen vanuit dit oogpunt veel flexibeler zijn naar mijn idee.
wellicht helpt het om het woord 'consumentenbond' een te laten vallen of recensies (klachten dus) te plaatsen bij deze bedrijven. ik kan me hier vreselijk kwaad om maken. u heeft al zoveel voor uw kiezen dat dit soort dingen gewoon overbodig zouden moeten zijn. ik wens u dan ook heel erg veel sterkte toe

Andere antwoorden (2)

vraag het aan een begrafenis ondernemer die weten het allemaal en je moet denk ik grondverf gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat heeft een begravenis ondernemer met het onderhoud van grafstenen te maken?
Haal eerst de resten verf er met pure thinner uit. Goed laten drogen. Doe de nieuwe verf in een spuit. Neem een spuit met een dikke naald. Leg de steen vlak neer. Spuit Het rustig in de letter en laat het rustig vloeien. Probeer hem niet propvol te laten lopen. Heel goed laten drogen. Je zult zien dat de verf in een kuiltje in de letter trekt. Als goed droog is neem je doek met thinner met spiritus en neem je steen af. Dus niet meer in de letters