ik wil vloerverwarming. maar heb een granietenbetonvloer. bijna onmogelijk invrezen. wel doen? of elektrische vloerverwarming nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (6)

Electrische vloerverwarming doe het niet, heeft mij in 1 jaar 3.500 euro extra aan stookkosten gekost en dan word je echt wel even met terugwerkende kracht wit om je neus en krijg je het koud van. Ook echt dikke tegels, 3 cm dik en het werkt maar dat geld is echt zonde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zou het flexibele vloer verwarming geen oplossing kunnen zijn ?
je legt het op de betonenvloer en dan komt het laag vloerverwarming en daar op tegels ofzo.
want zo hoef je de vloer niet invrezen .

something like this
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt het op de betonvloer laten leggen, dat in het zandcement laten storten, en daar een dekvloer (bijv. siertegels) over. Reken wel op een relatief lange droogtijd (1 week per cm zanddekvloer). Je mag er wel op, maar kan de verwarming nog niet aandoen en de uiteindelijke deklaag dan nog niet leggen. Nadeel is dat je vloer een stukje hoger wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tapijt nemen. Weg koude voeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elektrische vloerverwarming moet je nooit gebruiken als hoofdverwarming. Enkel ter breking van de kou in je vloer, anders ga je er de ruimte mee verwarmen en betaal je jezelf scheel inderdaad.

Infrezen is zeker in graniet een helse klus, maar is wel de beste oplossing voor watergeleide vloerverwarming. Indien dat technisch niet haalbaar is (vanwege minimum sterkte icm dikte) kun je overwegen om inderdaad je vloer te verhogen.

Toch werkt elektrische vloerverwarming icm een normaal cv systeem prima. Laat je wel goed adviseren door je leverancier of installateur en zet je verwachtingen op papier, door beide partijen ondertekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het aanleggen van vloerverwarming wordt meestal op de bestaande vloer gelegd. Men gebruikt daarvoor een stalen net. De vloerverwarming wordt daar op bevestigd. het geheel wordt met zandcement opgevuld en afgewerkt met b.v. een tegel. Hoogte minimaal 5 cm.
Elektr. vloerverwarming is in het gebruik een dure variant, die als bijverwarming wel makkelijker is aan te brengen.