Waar in een Siemens oven zit de zekering?

Ik moet een zekering vervangen in een Siemens oven (type weet ik niet). Waar zit normaal gesproken de zekering en van welk type is de zekering?

paulus811
13 jaar geleden
16.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk type oven heb je??
paulus811
13 jaar geleden
Hi Sjaan, goeievraag! De oven doet helemaal niets meer, ook het lampje brandt niet meer. In de meterkast zijn alle zekeringen goed, dus mijn idee is om naar de zekering in de oven zelf te kijken. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen met schroeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak zit de zekering aan de achterkant van de oven achter een klepje
paulus811
13 jaar geleden
Thanks voor alle reacties. Even concreet. De oven is van mijn broer en hij heeft me gevraagd te helpen met het oven-probleem. Belangrijkste deel van de vraag is eigenlijk welk type zekeringen er in zitten, want dan neem ik er vast een set van mee zodat ik niet weer een winkel moet opzoeken als ik het zekeringetje gevonden heb. En om te voorkomen dat ik de halve oven uit elkaar schroef, hoop ik ook op een richting waar de zekering ongeveer zou kunnen zitten. Het is een inbouw combi-oven (magnetron, hete lucht en bakoven). Ding doet helemaal niets meer en de zekeringen in de meterkast zijn goed. Het zou ook het stopcontact, de stekker of de voeding kunnen zijn. Maar ik hoop een beetje op de zekering, vandaar mijn vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak zitten er zogenaamde glaszekeringen in en die zijn er in veel verschillende maten dus dan dien je er veel te kopen wil je de goede zeker hebben.
ik zou eerst kijken welke ik nodig had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je hem openmaakt wel de stekker eruit ook al doet hij niets meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou als ik je broer was morgen effe een monteurtje bellen en als dat niet meer de moeite waard is op Marktplaats kijken voor een goede 2de hands
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welk model siemens oven hebt je ?
paulus811
13 jaar geleden
Hi werk, een monteur bellen had ik ook al geroepen maar helaas trekt hij het geld niet van de rol. En ik zou vreselijk balen als de monteur met een rekening komt van 65 euro voorrijkosten plus 30 euro arbeid plus 70 cent 'onderdelen'. Lukt mijn zekeringen avontuur niet, dan zal ie wel moeten want ik ben geen elektrotechnicus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zit binnen in het apparaat (: WAT EEN VRAAG.
paulus811
13 jaar geleden
Bedankt Jeroen, stom dat ik dat niet zelf kon bedenken hè?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jeroen hoezo wat een vraag?
Als je het toch niet weet dan is het een normale vraag en als je weet kun je normaal antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achterkant eraf, en even kijken wellicht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een normale reactie op de vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goh veel reacties maar nog geen echt antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter dat jij in spanning zit dan dat zij in onder spanning staat haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk van de week maar even waar een grote brand is geweest dan weet je waar hij zit (: Volgens mij blaast hij zonder probleem een heel woonwijk op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2de in moet weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja je moet wat als je in spanning zit nietwaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
25 reacties zonder antwoord is volgens mij weer een topper bij GV
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27 al
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je, zit even te wachten op -5 en dan zijn wij weer klaar Jeanine
paulus811
13 jaar geleden
Aan iedereen die gereageerd heeft, zaterdag is de grote dag! Met al deze hartverwarmende (en dat met een niet werkende oven!) reacties zit een HowTo op Youtube er wel in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een koude kerst!!!
paulus811
13 jaar geleden
Typisch mijn broer, met de oven was niets mis. Hij had wel naar de groepenkast gekeken, maar niet gezien dat de ovengroep was uitgeschakeld. Dat was snel verholpen dus. Dank allemaal!

Het beste antwoord

Nou Paulus, ik waag maar een poging!

Soms hebben combi-ovens een automatische zekering in hun 'ingewanden' zitten die bij overbelasting de voeding uitschakelt. Doorgaans wordt deze zekering gereset door de stekker eerst uit het stopcontact te trekken, en weer aan te sluiten. Bij een inbouw is dat wel eens moeilijk! Hetzelfde effect krijg je als de zekering van de betreffende groep in de meterkast wordt uit- en weer aangezet. Succes....