Ik heb laminaat laten leggen. blijkt fabricagefout te hebben, ontdekt na t leggen. wie is verantw?

Ik heb nieuw laminaat laten leggen. Deze blijkt een fabricagefout te hebben. Direkt ontdekt nà het leggen. Verkoopzaak verwijst naar de leverancier, neemt geen verantwoordelijkheid. Wie is er nu verantwoordelijk?

Antwoorden (1)

Degene waar jij het laminaat hebt gekocht is verantwoordelijk. Hij/zij zal voor deugdelijke reparatie/vervanging moeten zorgen en de kosten verhalen op de leverancier.
Althans, zo is de procedure doorgaans volgens de consumentenbond.
11 maanden geleden
tinus1969
11 maanden geleden
Klopt. Je hebt een overeenkomst met de verkoper en niemand anders.
Blaasje
11 maanden geleden
Dus toch...de verkoper probeert zelfs degeen die t gelegd heeft verantwoordelijk te stellen. " t bedrijf wat t gelegd heeft had dit moeten zien' wordt gebruikt als verweer...
Inekez1
11 maanden geleden
De verkoper is verantwoordelijk voor het laminaat zelf. Indien het echt vervangen moet worden, dan het laminaat er weer uit (laten) halen, terugbrengen naar de verkoper, nieuw laminaat meenemen en dat weer laten leggen. De verkoper is niet verantwoordelijk voor de kosten voor verwijderen en opnieuw laten leggen van het laminaat.
Inekez1
11 maanden geleden
Wat is er precies mis met het laminaat? Productiefout in de constructie? Of in kleur / patroon? Als de fout tijdens het leggen door de laminaatlegger opgemerkt (en met jou besproken) had moeten worden, kun je wellicht de laminaatlegger nog zo ver krijgen de boel kosteloos opnieuw te leggen. Maar ook als je iets koop en laat leggen, heb je altijd zelf ook de verantwoordelijkheid om e.e.a. te controleren. Voor het leggen zelf even inspecteren of het geleverde laminaat overeenkomt met wat je besteld hebt.