Is een betalingsherrinering geldig als deze al voor de betalingstermijn wordt verstuurd?

Ik heb bij een webwinkel besteld en ik had 30 dagen om te betalen. Door omstandigheden over het hoofd gezien en nu heb ik een brief ontvangen met incassokosten.

Maar ik vraag mij af of de webwinkel wel de juiste stappen hanteert. Want ik heb de betalingsherrinering al na 12 dagen na het plaatsen van de bestelling ontvangen. Terwijl de betalingstermijn pas na 30 dagen na het plaatsen van de bestelling was...

Kortom, is de betalingsherrineringherrinering pas geldig als deze word verstuurd na het verstreken betalingstermijn ? Of mag deze herinnering op elk moment gestuurd worden en word dan als rechtsgeldig verklaard?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K
ronron1212
3 jaar geleden
Ze herinneren je alleen aan de uiterste betaaldatum anders volgen er kosten. Na die 30 dagen ben je namelijk te laat.

Antwoorden (1)

Op de officiële factuur staat de uiterste betaaldatum. Deze datum is rechtsgeldig. De incassokosten kunnen dus pas ingaan als jij NA de uiterste betaaldatum betaalt. Lees de brief nog eens goed na en leg de factuur er naast. Is het nog onduidelijk neem dan contact op met de klantenservice.