Kan ik een gespeelde spel bij Bol.com retourneren?

Ik had Uncharted: the nathan drake collection gekocht, maar ik vind het toch niet zo'n leuk spel. Ik heb het 2x gespeeld, maar het spel werd geleverd met een officiele PS4 folie eromheen die heb ik weggehaald, is het nog steeds mogelijk om te retourneren?

Utrecht
4 jaar geleden
Het zou wel redelijk schandalig zijn, als dit mocht/kon.
Zou je ook kleding naar een feestje dragen en dan terugsturen?
LeonardN
4 jaar geleden
@Utrecht Ik zie het schandalige er niet van in, maar dat is mening. Het is dat er specifiek op software en muziekdragers een uitzondering kan zit anders had dit gemogen.
dudemeister
4 jaar geleden
dat gaat helaas niet nee, hoewel het raar is, ik ken verhalen van magnetrons die terugkomen met het eten er nog in en een briefje " hij pastte qua kleur niet in mijn interieur"

Antwoorden (2)

Nee, juist op software en CD's/DVD's zit een uitzondering op de wet koop op afstand;

https://www.webwinkelkeur.nl/wettelijke-uitzonderingen-herroepingsrecht-bedenktijd/
Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling
Verkoop je software op bijvoorbeeld een CD of films op een DVD? Dan mag je deze verzegelen. Na verbreken van de verzegeling komt het herroepingsrecht te vervallen. Wel moet je de consument hier vooraf nadrukkelijk van op de hoogte brengen.

Ook bol.com zelf lijkt er niet op in te gaan:
https://twitter.com/bol_com/status/541579880887226368
@chocoladepindaa Helaas kun je games niet retourneren op het moment dat de seal verbroken is. Excuses voor het ongemak! ^JF
4 jaar geleden
Ja en neen,

Neen: Volgens de algemene verkoopsvoorwaarden van bol.com kan het niet. Hygieneproducten en softwarepakketten kunnen niet geretourneerd worden.

Ja: theoretisch gezien kan het niet maar in realiteit zullen ze het waarschijnlijk wel terugnemen in het kader van klantvriendelijkheid.

Overigens vind ik het niet echt rechtvaardig om dit te doen. Zo maak je eigenlijk alleen maar misbruik van het klantvriendelijke systeem.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
In de praktijk...
https://twitter.com/bol_com/status/541579880887226368
ronron1212
4 jaar geleden
Ook uit klantvriendelijke reden niet. Wel eens van kopiëren van spellen gehoord en dan gauw terug sturen.