Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Op deze pagina vind je alle vragen in de categorie Garantie, Retourneren & Voorwaarden. Vragen over mode, online winkelen en winkels vind je in één van de gerelateerde subcategorieën.

Nieuwste vragen

Wat te doen tegen bedrijf dat retourneren onmogelijk maakt? Sta ik hier in mijn recht?

Ik heb onlangs heel veel kleding gekocht via verschillende websites omdat ik weer naar school ga. Nu heb ik van 2 websites kleding gekocht die geretourneerd moet worden omdat het gewoon compleet anders is dan op de foto en het staat ook niet mooi.

Nu wil ik het bij beide bedrijven retourneren alleen willen ze dat ik de retourkosten betaal. De retourkosten zijn ongeveer €100 omdat het naar China moet… beide bestellingen zijn onder de €50.

Ze hebben al aangeboden om 20% van het bedrag terug te storten maar hier ga ik niet akkoord mee. Ook verloopt het contact helemaal niet soepel en moet elke keer 4-5 dagen wachten op een bericht. Vaak is het bericht precies hetzelfde wat al verstuurd is. Alsof ik tegen een vertalingsbot praat of ze dit expres doen? Geen idee. Ik neig om akoord te gaan met 20% alleen nogmaals het antwoord krijg ik waarschijnlijk pas binnen 2 weken en dan moet ik ook nog eens wachten op het geld.

Wat moet ik hiermee doen? Het gaat toch om €100 in totaal en wil het hier niet bij laten zitten. Als niemand wat doet tegen deze oplichters blijven ze doorgaan.

Wat kan ik doen? Sta ik in mijn recht? Is dit gewoon een hele slimme truc maar geen oplichting?

Alvast bedankt

Wat gebeurt er als een pakketje niet wordt bezorgt en de winkel / webshop doet er niks aan?

Ik had mijn pakketje nooit ontvangen en had de webshop daarover geïnformeerd , ze vertelde dat dhl het pakkertje heeft bezorgt en dat ze verder niks kunnen doen
. Kan dit zomaar ? Er wordt me nooit meer gevraagd om voor een pakket te ondertekenen en de bezorgers dumpen de pakketten zomaar waar ze willen

Pakket aan mij geadresseerd, fout van bedrijf, wat kan ik doen als ze het niet ophalen?

Ik heb 2 weken terug een pakket ontvangen van een bedrijf wat aan mij geadresseerd was. Open gemaakt en zat een behoorlijke waarde aan spullen in. Bedrijf gebeld en aangegeven dat ik iets heb ontvangen wat ik niet besteld heb. Zij gaven aan dat ze blij waren dat ik belde en eerder contact hadden gezocht met DPD om de order te annuleren, maar dit is uiteindelijk toch mis gegaan. Wat bleek? Stagiaire had verkeerde verzendlabel geplakt.
Nu heb ik al een aantal keren contact opgenomen want ze zouden het op komen halen, maar dit is nog steeds niet gebeurd. Ik moet er zelf steeds achteraan en krijg telkens excuses met "ik was ziek" of "de chauffeur was ziek". Ze hebben mij gevraagd het zelf op de post te doen maar ik heb gezegd dat ze van hun probleem niet mijn probleem moeten maken. Het pakket is breekbaar en dan moet ik dus ook bubbeltjesplastic etc. gaan kopen maar zij zouden het in eerste instantie gewoon ophalen ook.

Wat zijn mijn rechten hierin? Het pakket staat behoorlijk in de weg hier en heb naar mijn idee genoeg geprobeerd nu. Kan ik het pakket officieel gezien gewoon houden?

Wat is mijn recht: opgelicht via dropshipping loranza?

Als dom blondje ben ik erin getrapt, leuke, comfort sneakers besteld. Niet wetend dat ze gewoon van Alie Express uit China komen. Dan komen ze binnen en zijn het geheel andere sneakers, goedkope, heel andere gympies. Dus wil je ze terug sturen. Maar dan moet je de retourkosten van bijna 30 euro naar China zelf betalen. De sneakers waren 39 euro.
Nu heb ik ze nog niet betaald. Wat kan ik doen zonder gedonder te krijgen. Ik wil geen 39 euro betalen voor iets wat ik niet besteld heb, en ook niet opdraaien voor de retourkosten. Loranza houdt zich afzijdig met standaard antwoorden. Wat kan ik doen?

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing