Wat kan ik doen tegen kassa medewerkers in supermarkt die mij niet groeten en dus onbeleefd zijn?

Het is toch verplicht om beleefd te zijn naar klanten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Strikt genomen is hier geen eenduidig antwoord op te geven. Soms kun je iets doen en soms helemaal niks, behalve de zaken die ik helemaal onderaan noem. Als een supermarkt ergens heeft vastgelegd dat onderdeel van de taak van kassamedewerkers het groeten van klanten is kun je klagen bij de leiding van de supermarkt. Het is aan hen, het personeel dan aan te spreken als ze het nodig vinden. Beleefd zijn staat niet in de wet, je bent er helemaal niet toe verplicht. Jij niet en kassamedewerkers niet. Het is wel zo dat sommige supermarktketens er meer aan hechten dan andere dat hun personeel, vriendelijk, behulpzaam en beleefd is en dit ook nastreven. Dan kun je klagen bij de leiding van die supermarkt. Verder dan dat heb je geen rechten of opties. Er zijn ook supermarkten die er niet om lijken te geven, Dan is niemand verplicht beleefd te doen. Als je het breder leest is je optie: kies een andere supermarkt waar eea je beter bevalt. Of emigreer naar de VS, daar zijn ze veel beleefder in winkels Dichterbij: in Belgie is het ook iets beter. Andersom komt trouwens ook voor, horken van klanten. Er zijn winkels waar bij de kassa een bordje staat: zolang u staat te bellen geven we u daarvoor de ruimte maar helpen u niet. Daar is het dus net andersom. De winkel klaagt over de onbeleefde klanten. Die kan daar dus ook niet veel aan doen, behalve zo'n klant niet helpen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100