Volkoren bloem bestaat niet. Volkoren meel wel. Bloem is juist meel dat bestaat uit alleen het fijnste meel uit het midden van de graankorrel. In volkorenmeel zitten alle delen van de graankorrel.

Winkels als AH, Coop en Jumbo verkopen volkorenmeel. Die van de Jumbo is meer grof-volkorenmeel en van de AH en Coop is wat fijner gemalen. Het zit gewoon in van die papieren (kwetsbare!) kilozakken. Als het niet uitverkocht is tenminste, want in verband met de toestanden in Oekraïne zou er een probleem in de levering van meel kunnen zijn, of als mensen dat alleen maar gaan denken en hun kast vol gaan hamsteren is het winkelschap snel leeg.
.
Online is het kennelijk nu uitverkocht bij Jumbo. Mogelijk is er in diverse winkels nog wel voorraad. Bij AH is het online gewoon te bestellen, dus waarschijnlijk is het bij AH ook gewoon in de fysieke winkels nog beschikbaar.
2 jaar geleden
Goeievraagstell
2 jaar geleden
Ik vroeg fysieke winkels. De bekende supermarkten hebben het niet momenteel.
Volkoren bloem bestaat niet.
Bloem is uitgezeefd meel je houd dan bloem en de gescheiden griezen en zemelen over. Maar meel en bloem koop je het beste bij de plaatselijke molen.
Kijk eens bij https://broodsmakelijk.nl/adres/molenwinkel
Www.molenaarsgilde.nl
Of www.voogdmeelhandel.nl
Toegevoegd op 27 maart 2022 10:57: tekst