Krijg je standaard korting op Blue Monday?

Over 4 dagen is het Blue Monday en ik vroeg me af of het dan gebruikelijk is dat winkeliers korting verstrekken zoals bij Black Friday het geval is.

1.4K

Het beste antwoord

Nee, Blue Monday heeft niets te maken met Black Friday. Want de Blauwe Maandag wordt zo genoemd omdat het wordt beschouwd als de deprimerendste dag van het jaar. De term is afgeleid van het Engelse begrip "feeling blue" (neerslachtig, somber, down of depri zijn). De Britse psycholoog Cliff Arnall bedacht in 2005 het begrip in verband met het feit dat men dan beseft dat goede voornemens mislukt zijn, de vakanties ver weg lijken, de dagen nog donker zijn en het bovendien voor veel mensen de eerste dag van de werkweek is.

Met winkels en kortingen zoals op Black Friday heeft die dag dus helemaal niks.
Amadea