Hoeveel cadeaubontegoed gaat er jaarlijks verloren?

Ik had een discussie met iemand. Jaarlijks wordt in Nederland rond de 1,5 miljard aan cadeaubonnen gekocht.

Wie heeft een idee welk bedrag van al die cadeaubonnen uiteindelijk verloopt?
Ik gok zelf zo rond de 20%.
Edit:
Naast de verlopen bonnen gaat dus ook voor miljoenen op aan cadeaubonnen door faillissementen!

Afgelopen 6 jaar dus zo'n 5 miljoen per jaar + ruim 13 miljoen zit je bijna op de 50 miljoen aan geld dat gewoon betaald is maar nooit een prestatie voor is geleverd!

(bron = http://cadeaubonservice.nl/hoeveel-cadeaubonwaarde-ging-in-rook-op-bij-faillissementen/)

4 jaar geleden
in: Winkelen
2.5K

Het beste antwoord

Van bonnen als de VVV-cadeaukaart of de Bol-kaart wordt een paar procent niet ingeleverd. Bij belevenisbonnen als die voor sauna of bioscoop zou het percentage wel eens zo'n 30 procent kunnen zijn. Het verdienmodel van cadeaubonexploitanten is voor een groot deel gebaseerd op verlopen bonnen. Per jaar worden tienduizenden bonnen met een geschatte waarde van vijf miljoen euro niet verzilverd.
Amadea