Is het warm in de IKEA als het buiten 27+ graden is?

Dit omdat het een golfplaten plat dak heeft?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Winkelen
4.6K
SimonV
7 jaar geleden
'k Vrees het ergste... "Ventilatie in de magazijnen vindt grote delen van het jaar plaats door middel van luiken in de daken. Deze natuurlijke ventilatie regelt tevens de temperatuur in de zomer." http://www.halmos.nl/projecten/winkelgebouwen/ikea-vestigingen-nederland/

Het beste antwoord

Nee. Want IKEA gebruikt voor de ventilatie een regeling op basis van gemeten luchtkwaliteit. Dit systeem stemt de buitenlucht die het inneemt af op de behoefte. Bij een lage bezetting in de winkel komt er vrijwel geen buitenlucht naar binnen. Dat beperkt het benodigde verwarmings- en koelvermogen. Voor de koeling wordt een lange termijn energieopslag gebruikt. Ventilatie in de magazijnen vindt grote delen van het jaar plaats door middel van luiken in de daken. Deze natuurlijke ventilatie regelt tevens de temperatuur in de zomer.
Amadea
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Die link vond ik ook.
Maar in hoeverre werkt dit als het buiten zo heet is?
Doorgaans werkt dan alleen airco en geen natuurlijke ventilatie.
Amadea
7 jaar geleden
Het is al een aardige tijd geleden dat ik naar een IKEA-winkel was. Maar in mijn herinnering was er een aangename temperatuur, en vond ik het in het magazijn aan de koele kant.
SimonV
7 jaar geleden
Lange Termijn Energieopslag wordt sinds 2010 door Ikea gebruikt.
Alleen vestiging Zwolle heeft het misschien (als de bodem hiervoor geschikt was).
Ik vrees dat het in de overige vestigingen momenteel nogal warm zal zijn. http://www.aeecenter.org/i4a/pages/index.cfm?pageid=3823 https://nl.wikipedia.org/wiki/IKEA