Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is beddengoed van polyester en katoen comfortabel?

38% katoen en 62% polyester

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Winkelen
1.9K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Persoonlijk vind ik pure katoen veel aangenamer, zeker in de zomer. Polyester heeft als voordeel dat je het beddengoed niet hoeft te strijken.
Ivana
8 jaar geleden
Amicitia, hoeslakens puur katoen hoef je ook niet te strijken, die trekken glad bij het omdoen om de matras.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik strijk hoe dan ook niets :-), maar ik denk niet dat het hier specifiek over hoeslakens ging.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee. Polyester is benauwd, daar kan je je zweet niet goed onder kwijtraken. Je kunt veel beter kiezen voor 100% katoen. Dat neemt goed op, is luchtig in de zomer en houdt in de winter de warmte goed vast.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Beddengoed van 100% katoen is vele malen prettiger, het is natuurlijk, het ademt.
Ook prettig is zijde, maar wel duur.

Waarvoor je kunt kiezen , 'settelen', is een kruising van kunststof en katoen. Het gaat dan nog om de verhouding dus hoeveel % van het een en hoeveel % van de andere.

38% katoen en 62% polyester is voor mij niet goed/niet prettig ... wordt klef. Er zijn ook variaties van 95% katoen en 5% kunststof te koop. Deze hebben de goede kwaliteiten / eigenschappen van beide stoffen.

Koel/prettig aan de huid (katoen) en stretch/geen kreukels (kunststof) .


Antwoord

Polyester en katoen is zeker comfortabel, let echter op de verhouding/percentage van beide . Er zijn meerdere mogelijkheden en dat toont zich ook in de prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding