Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke supermarkt verkoopt gemalen peper per kilo/pond kopen om na te vullen in de kleine busjes?

Zout is makkelijk verkrijgbaar maar peper zie ik nooit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Winkelen
769

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is een artikel voor de echte drogist. Heeft hij het niet op voorraad, dan is het binnen drie werkdagen in huis.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Peper bij een drogist? Met welk doel zou die dat verkopen, dan?
nielsjuh
9 jaar geleden
Op een wond strooien! En dan een pleister erop!
Ivana
9 jaar geleden
Waar denken jullie dan dat het woord Drogist vandaan komt?
Bij mijn examen moest ik 92 verschillende planten kunnen herkennen, waarvan 42 kruiden die in de huishouding gebruikt worden.
Dat drogisterijen verworden zijn tot winkel van Sinkel is doodjammer.
Er zijn nog enkele echte drogisterijen met de bruine stopflessen op de plank. Voor het vak van drogist was een opleiding die drie jaar duurde, bevatte geneesmiddelenkennis en receptuur, natuur en scheikunde enz.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Door je reactie snap ik je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Nee de meeste supermarkten hebben dat niet. Je zou het in Turks/Marokkaanse winkels kunnen vragen. Groothandel zoals Sligro/makro heeft ze wel.
Maar hou er rekening mee dat de smaak wel achteruit gaat bij lang bewaren, dus als je niet wekelijks een paar potjes hoeft te vullen zou ik het niet doen
(Lees meer...)
9 jaar geleden
bamibal
9 jaar geleden
Inderdaad. Supermarkten hebben vaak wel grotere potten met peperkorrels, om pepermolens mee te vullen. Vers gemalen peper is toch lekkerder en blijft langer lekker.
In de toko kun je wel grotere hoeveelheden kopen. Ik zou voor hele zaden gaan en een grote mortier, dan kun je naar believen vers gemalen peper maken als je het nodig hebt. De geur is dan een stuk beter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding