Verandert Bas in Dirk in Rotterdam? en zo ja waarom?

Vraag waarom zouden alle Bas-supermarkten in Rotterdam {?} van naam veranderen?
Deze zouden binnenkort allemaal Dirk van der Broek heten.
Vraag: is dit waar? en wat is de reden?

Is het een broodje Aap?

N.B. De online weekaanbieding kwam al binnen op naam van Dirk van der Broek,
nergens staat nog "Bas van der Heiden".

Of is het 1 april?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
3.4K

Het beste antwoord

Dit klopt.
Alle ketens van Dirk (van den Broek) en Bas (van der Heijden) en Digros krijgen allemaal dezelfde naam (Dirk). Ze zijn al jaren dezelfde winkel, maar nu gaat ook de naam hetzelfde worden.

Dirk is een Nederlandse supermarktketen en onderdeel van Detailresult Groep. Onder dit bedrijvencluster vallen ook de drogisterijketen "Dirx Drogist", de slijterijen "Dirck III", de vakantiewinkels D-reizen en een eetgelegenheid D-Break. Dirk hanteerde eerder de supermarktnamen "Dirk van den Broek", "Bas van der Heijden" en "Digros". Deze voerden allen dezelfde formule. In 2014 werden deze winkels omgedoopt tot Dirk.[1]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dirk_(supermarkt)

Op de radio zijn er ook reclames dat vanwege de naamswijzinging er op sommige artikelen unieke aanbiedingen zijn, 3 halen 1 betalen.
http://www.dirk.nl/

Dus ja, het is waar

Toegevoegd na 3 uur:
Reden van naamswijziging: zodat er geen verdeeldheid in naam ontstaat en mensen denken dat het verschillende ketens zijn. Uniformiteit in naamgeving.
Dank voor de reactie. Kwam in het antwoord inderdaad niet naar voren.
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Wat is de reden hiervan, vraagt de vraagsteller ook?