Waarom is 'Fit for Free' niet gratis?

Of beter gezegd:
Waarom heet het bedrijf 'Fit for Free' als je € 15,95 per maand moet neertellen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
5.7K
Poet
10 jaar geleden
Misschien heet de eigenaar Free?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha,je hebt gelijk!
Goeie vraag dus;)
SimonV
10 jaar geleden
@yuuzan: ik had jouw reactie als antwoord willen geven.
Ritsuka
10 jaar geleden
er is zo goed als geen begeleiding daar hoor. Is een hele grote hal, en er werken dan 3 mensen. Die zitten aan de balie, maar doen ook de schoonmaak en dergelijke. Ze lopen bijna nooit rond, en letten al helemaal niet op of je iets goed uitvoert. Dat doen de mensen onderling vaak meer, die willen je wel helpen met bijvoorbeeld bench press.
Maar ze zijn inderdaad wel goedkoop, hebben een uitgebreid aanbod van apparaten en losse gewichten, en ruime openingstijden.
Ik ga er gewoon heen met mijn eigen schema (programma van internet), en google van te voren hoe ik een oefening moet uitvoeren.
SimonV
10 jaar geleden
Opzeggen is niet bepaald "Free":
Hoogleraar consumentenrecht Marco Loos onderzoekt voor ons de algemene voorwaarden van Fit For Free. Deze zijn volgens hem misleidend voor wat betreft de opzegprocedure. Opzeggen geschiedt door het sturen van een brief naar Fit For Free. Je abonnement, stopt na het eerste contractjaar, maximaal een maand na ontvangst van de opzegging. Dit is vastgelegd in de Wet Van Dam. Maar dan ben je er wat Fit For Free betreft nog niet vanaf: het niet inleveren van je sportpas kost je 2,95 euro per maand, net zo lang totdat deze in het bezit is van de sportschool. Anders dan de naam van de sportschool doet vermoeden, kan dit bedrag ongemerkt flink oplopen. http://www.trosradar.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/03-02-2014/opzegregels-fit-for-free/
Castle
10 jaar geleden
Misschien is de lidmaatschap €15,95 en het fit worden krijg je er gratis bij. ;) Even serieus...wel opletten met dit soort zaken. Je ziet zoals SimonV aangeeft dat het niet zonder slag of stoot gaat om er vanaf te komen. Er zijn letterlijk tientallen voorbeelden te vinden hiervoor.
Cryofiel
10 jaar geleden
Goede vraag, ik heb al tijden het voornemen dezelfde vraag te stellen, telkens wanneer ik weer eens langs zo'n reclamebord fiets.
SimonV
10 jaar geleden
Ook de juridische consequentie: mag je bij een bedrijf met zo'n naam eisen dat het ook echt gratis is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. Strikt genomen kan het ook "Fitness voor vrije mensen" betekenen. Het is louter een onderscheidende naam. Je kunt pas iets eisen als een partij zich niet aan een overeenkomst houdt. Een naam van een bedrijf komt daar niet eens in de buurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor al jullie reacties!
@jorisw Fitness voor vrije mensen... dat vind ik dan nog wel aannemelijk, al zou het dan strikt genomen 'Fit for the Free' of iets dergelijks moeten zijn.
Ben bang dat het toch een mysterie blijft. ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon lekker gaan fietsen in de buitenlucht ipv die achterlijke onzin is pas echt "Fit for Free".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wikipedia √ Nee fit for free betekent dat het bijna gratis is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is gratis als je hebt betaald, logisch!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Free in Free Record Shop staat voor vrij, niet voor gratis. Net zoals een free thinker geen gratis denker is.

Het beste antwoord

Volgens mij bedoelen zij met "For Free" dat je onbeperkt kunt trainen voor een vast bedrag ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor het meedenken!
Maar dan zou het, mijns inziens, eerder 'Fit Unlimited' moeten zijn ofzo... (voornoemde is vrij te gebruiken voor eenieder die zich geroepen voelt een fitnessstudio te starten) ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
UnlimiFIT! ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gheghe... ik zou het doen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw antwoord is toch het meest plausibel; dank voor het meedenken! :)

Andere antwoorden (2)

Men heeft nu eenmaal besloten het bedrijf zo te noemen. Het blijft natuurlijk wel lekker hangen.

Het is niet gratis omdat het toch een bedrijf is dat winst moet maken. Ze hebben kosten voor administratie, personeel en niet onbelangrijk al de fitnessapparaten dus dat zal toch moeten worden terugverdiend.

U kunt geen rechten ontlenen aan de naam van het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelen dat het bijna gratis is.