Verkoopt de HEME in haar buitenlandse vestigingen ook HEMA-worst?

Er kommen nu ook vestigingen in Engeland en Spanje. Worden bij die vestigingen dan ook de typische HEMA producten verkocht, waarvan de worst natuurlijk het bekendste voorbeeld is.

Toegevoegd na 13 minuten:
ik bedoel natuurlijk HEMA ;-(

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Winkelen
1.7K

Het beste antwoord

De Hema beschouwt de rookworst als een typisch Nederlands product.
In de vestigingen in België en Frankrijk kun je dan ook geen rookworst krijgen.
De kans is dus klein dat de Hema-worst in Engeland en Spanje verkocht gaat worden.

Duitsland is een uitzondering: aanvankelijk wilde de Hema de worst daar ook niet verkopen. Op het laatste moment werd de worst toch in het assortiment opgenomen en het werd een kaskraker.
SimonV
10 jaar geleden
kierkegaard47
10 jaar geleden
haha, leuk verhaal! En waarom ook niet :) Hier in Nederland eten we tenslotte ook allerlei buitenlandse producten, maar in het omgekeerde geval (hema-worsten in duitsland) denken we onbewust blijkbaar vooraf al dat het zal floppen ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duitsers hebben iets met worst dus daar lukt het wel ze te verkopen.
kierkegaard47
10 jaar geleden
Als ik het verhaal in de link goed lees, was júist dat gegeven in eerste instantie argument om de wordt niet in het assortiment te stoppen : "Aanvankelijk wilden we de worst niet eens verkopen in Duitse Hema’s. We zeiden: dit is zo typisch Nederland en Duitsers hebben zo’n eigen worstcultuur."
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ga toch weg! :) Duitsers lusten iedere soort worst hoor. Ik spreek uit ervaring. Heb heel mijn huwelijk Oost-Duitse familie gehad.
kierkegaard47
10 jaar geleden
Nee, snap ik. Maar het is dus wel opvallend, dat er dus in beide gevallen die 'negatieve' kant op geredeneerd wordt : 1) Dit is géén worstland ! -> nou, dan brengen we onze worsten hier dus ook maar niet uit, want vast geen hond gaat het kopen! (ik neem aan dat iets dergelijks de redenering achter bv. Frankrijk is) 2) Dit is een worstland ! -> nou, dan hebben ze dus al zó hun eigen varianten, dat wij het niet eens hoeven te proberen want daar komen we toch niet tussen! Ik zou dan inderdaad denken: lanceer het gewoon (voorzichtig) en kijk hoe het loopt. Als blijkt dat het voor geen meter gaat, kan je ze altijd nog uit het assortiment halen ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja vind ik ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk niet,althans toch niet in de Belgische.
10 jaar geleden
In het interview onlangs op de tv werd gezegd dat ze in Spanje en Engeland geen worst gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Wellicht veranderen ze ook hier nog op het laatste moment van mening... Net als in Duitsland. :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan. Of ze proberen het uit als hun HEMA's daar goed lopen.