mag je winkelwagens weigeren in je winkel ?

Ik werk in een speelgoedwinkel , en in de buurt is een supermarkt .
Heel vaak komen er klanten binnen die gewoon met hun winkelwagen naar binnen komen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Ze rijden tegen schappen aan , stoten tegen mensen aan etc.
We zijn ook geen grote winkel en de paden zijn ook niet erg breed.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen

Antwoorden (2)

Ja, dat mag maar je zult klanten verliezen omdat ze vaak even willen kijken en niet eerst hun boodschappen weg brengen.

Kijk of je een kant en klaar bordje kunt vinden of maak zelf een bordje en hang dat op bij de ingang. Jij mag bepalen wie er in je winkel komt, net als dat je bijv ijs of patat etende mensen mag weigeren maar ik zou wel een bordje ophangen zodat je daar vriendelijk naar kan verwijzen als ze het niet gezien hebben.

Toegevoegd na 14 minuten:
Dankzij Ronron die het andersom bekeek: zonder toestemming van de EIGENAAR van de winkel mag dit waarschijnlijk niet. Je zult dus eerst moeten overleggen met diegene als jij de eigenaar niet bent maar ik neem aan dat je dat zelf ook al wel bedacht had.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Pelle een medewerker van een winkel bepaald dat niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ron! je kan ook te diep door denken ;) + Pelle!
ronron1212
11 jaar geleden
Niels1411 hoezo te diep er staat dat hij in een winkel werkt de eigenaar of de gene die de leiding heeft bepaald of het wel of niet wenselijk is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok ronron... je denkt inderdaad andersom als Niels en ik maar je hebt een punt. Dank je wel, ik zal dat toevoegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ai, als de kinderwagens, rollators en scootmobielen dan maar niet voor overlast gaan zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
scootmobielen zorgen ook gewoon vaak voor overlast, zeker in de krappe kruitvatpaden bijvoorbeeld. Dubbele kinderwagens passen ook niet altijd.
Computoon
11 jaar geleden
Ik vind het van ongemanierdheid van de klanten getuigen als ze met een winkelwagen van een andere zaak in jouw zaak binnenkomen. Die winkelwagen is een bruikleen voor het doen van boodschappen in de supermarkt waarvan hij is.
Ja je kan kordaat en toch op ludieke wijze aangeven dat winkelkarretjes de ordehandhaving in jullie winkel niet ten goede komt.

Je zou het tevens op een akkoordje met de supermarkt kunnen gooien want in principe willen zij ook niet dat hun klanten met hun winkelkarretjes te lange tijd hun terrein verlaten.

Mij lijkt het een gedeelde verantwoordelijkheid om hier een efficiënte oplossing voor te vinden.
In de supermarkt zouden ze dus evengoed een leuke slogan kunnen hangen waaruit duidelijk blijkt dat er verwacht wordt dat het karretje enkel dient om koopwaren te vervoeren vanaf de supermarkt tot aan de auto en rechtstreeks terug.

Verder zou ik iets bedenken waardoor een al te gemakkelijke doorgang met winkelkarretjes onmogelijk gemaakt wordt.

Ik denk niet dat je hierdoor klanten gaat kwijt spelen.
Je 'dwingt' ze hooguit om hun gewoontes te veranderen.
Wellicht blijven er nu ook klanten weg omdat ze die winkelkar-'verslaafden' niet kunnen pruimen?!

Wees vindingrijk op een wijze die iedereen tevreden stemt ;-) ;-)

Anyway, Have Fun Any Way!