ik heb een tijdje terug een pak rijst (en nog wat) gejat. hiervoor heb ik een boete van 200 euro gekregen. ik vroeg me af of ik nu een strafblad heb?

ter info: ik heb niet voor een rechter moeten verschijnen en het totale gejatte bedrag kwam niet boven de €20 uit (weet het niet meer exact).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
1.1K
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Omdat je soms geen andere uitweg ziet, ook al is dit dan de verkeerde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als het zilvervlies rijst was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of goudkorrel rijst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteindelijk dure boodschappen.....

Antwoorden (4)

kort en krachtig ; nee.
wel een slecht geweten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je jat doe het dan goed en niet een pak rijst. Naast dat het ontzettend kansloos is heb je geen strafblad als een rechter hier geen uitspraak over heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Moet je de vraag wel goed lezen: een pak rijst kost nog geen euro, dus hij ook nog iets (of meerdere dingen) ter waarde van negentien euro meegenomen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 euro of 19 euro... beide kleine bedragen en absoluut niet de moeite om te stelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe het gewoon helemaal niet, nog beter.
Officieel heb je dan geen strafblad. In de politiesystemen sta je de komende jaren wel vermeld als artiikel 310-pleger. Dief dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dit wordt wel geregistreerd.

Als de officier van justitie u een transactievoorstel heeft gedaan voor een misdrijf en u hoeft, wanneer u met dit voorstel instemt, niet voor de rechter te
komen, komt dat wel bij het Justitieel Documentatieregister (JDS) terecht. In de volksmond wordt het JDS ook nog steeds wel strafblad genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Accoord gaan met een transactievoorstel staat namelijk gelijk aan bekennen. U erkent dat u schuldig bent aan dat waar u van verdacht wordt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord. Ik vroeg me af voor hoe lang dit geregistreerd staat en wat voor gevolgen dit heeft. (bijvoorbeeld visa aanvragen)