Hoe kan ik mijn advertenties op marktplaats duidelijk maken en makkelijk terug vinden?(via steekwoorden)

Hoe kan ik mijn advertenties makkelijk terug te vinden maken.

Hoe moet je het taggen?

En is het onvriendelijk om je regeltjes onder een advertentie te zetten
Ik zie soms dat mensen hele lappen regels eronder zetten. En dat ze extra kosten heffen voor inpakken en enverlopen. Is dit gebruikelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Winkelen
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel
Hoe tag je en hoe kan een
Klant mij makkelijk vinden
Door woorden

Het beste antwoord

Je bedoelt dus welke woorden je moet gebruiken zodat mensen je advertentie kunnen vinden.

Dat ligt er aan wat je wil verkopen. Voor zaken die makkelijk heel Nederland doorgaan (voornamelijk wat door de brievenbus past) moet je daar goed opletten. Zoek eens naar gelijksoortige advertenties, wat staat er in de titel?

Voor zaken die meer opgehaald moeten worden hoef je wat minder moeite te doen omdat mensen zoeken op de postcode (zorg er voor dat die goed staat, als je die er niet bij wilt zetten neem dan een fake postcode van een straat verder ofzo).

Als je besluit te letten op taggen doe dat dan zoveel mogelijk in de titel. Men kan wel zoeken op titel EN inhoud advertentie maar dat is niet de standaard. Gebruik dus zo min mogelijk onzinwoordjes die niet van toepassing zijn. Te koop hoeft dus niet want dat heb je al aangegeven.

Bijv: Kip caravan, 5 personen, middenkeuken, 3 en 2 persoonsbed, voortent 5 jaar oud, 2,5 bij 7 meter.

Als je die getallen nog elders kwijt kan bij het plaatsen van je advertentie moet je het daar ook doen want zo zoeken mensen natuurlijk (op 5 persoons caravans).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het heeft toch en advertentienummer.
Kijk maar eens goed .
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat het de bedoeling is dat een mogelijke koper de advertentie makkelijk kan vinden ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik niet maar de koper
Je krijgt zelf een mail.. op die link kun je klikken en dan kom je gelijk op je eigen advertentie.
Anderzijds is de mogelijkheid om je km in te vullen.. dan ben je er ook vrij snel.

Je kunt het best zoveel en duidelijk mogelijk info neerzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo kan het ook.+1
Als je inlogt op marktplaats.
Dan zie je links op de pagina ,mijn biedingen ,mijn advertenties,en mijn bewaarde advertenties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoelde meer hoe werkt het met taggen en makkelijk te vinden zijn niet met km maar met woorden
De titel is het belangrijkste,
standaard wordt er namelijk alleen in de titels gezocht.

Ja, het is onvriendelijk regels onder een advertentie te zetten. Dit laat de adverteerder er ook uitzien als een onbetrouwbare handelaar, voor mij een reden om door te zoeken.

Nee, het is niet normaal extra kosten in rekening te brengen voor inpakken. En als dit toch gebeurt dan hoort het duidelijk in de advertentie te staan.
Bij mijn laatste bijna aankoop werd daardoor iets van 5,- wat ongeveer 1,- aan postzegels zou kosten 8,-. Toch maar ergens anders naartoe gegaan, terwijl ik het wel gekocht had als het in de advertentie had gestaan, want dan had ik niet verder gezocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist niet onbetrouwbaar maar een veelverkoper. Sommige mensen hebben een halve dagtaak aan inpakken, verpakken en naar het postkantoor brengen. Als je het dus niet ophaalt komt er bij hun niet alleen verzendkosten bij.